Čak i umjerena temperatura može uništiti čestice koronavirusa

Znanost 22. pro 202014:57 > 15:10
Pixabay (ilustracija)

Novo istraživanje proučavalo je kako temperature i padaline utječu na virusne čestice SARS-CoV-2 na površinama.

Istraživači su ustanovili da umjerena temperatura razgrađuje strukturu koronavirusa, dok vlaga na njega ima neznatan utjecaj, prenosi Eureka Alert. U zaključcima se također naglašava kako tijekom zime koronavirus postaje zarazniji.

Studija objavljena u časopisu Biochemical Biophysical Research Communications and Scientific Report analizirala je mehanizam virusa na razini pojedinih čestica.

VEZANE VIJESTI

“Očekivali smo da temperatura čini veliku razliku, a to smo i utvrdili. Virus je bio uništen čak i pri umjerenom porastu temperature”, rekao je Michael  Vershinin, docent sa Sveučilišta u Utahu i jedan od autora studije.

“Ono što iznenađuje je koliko je malo toplote bilo potrebno za razbijanje čestica virus. Virus je jako osjetljiv na temperaturu”, dodao je.

Za eksperiment su istraživači izlagali uzorke različitim temperaturama pod dva uvjeta – s česticama unutar tekuće puferske otopine i s česticama isušenim na otvorenom. I u tekućim i u otvorenim uvjetima, povišenje temperature na oko 34°C razgradilo je vanjsku strukturu čestica.

Utvrđeno je da je učinak jači na suhe čestice nego na tekuće. Suprotno tome, površine čija je temperatura bila oko 22°C nanijele su malo ili nimalo štete. Međutim, znanstvenici naglašavaju da je vlaga vjerojatno bitna kad su čestice u zraku utječući na to kako se brzo aerosoli suše. Rezultati sugeriraju da će čestice na sobnoj temperaturi ili vani na hladnijim temperaturama duže vremena biti zarazne.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.