Nova uzbudljiva otkrića na Plutonu

Znanost 25. srp 201511:31 > 12:07
REUTERS/NASA/JHUAPL/SwRI/Handout

Američka svemirska agencija NASA nastavlja otkrivati nove podatke i fotografije Plutona koje je snimila sonda Novi Horizonti.

Nakon planinskih vijenaca i zaleđenih dolina, NASA-ina letjelica je poslala nove slike na kojima se vidi para u atmosferi Plutona i znakovi kretanja azotnog i metanskog leda na njegovoj površini.

“Deset dana nakon bliskog preleta Plutona, može se reći da su naša očekivanja više nego ispunjena”, izjavio je John Gransfield, znanstvenik iz tima Novi Horizonti.

“S plutajućim ledom, originalnim kemijskim sastavom površine, planinskim vijencima i isparavanjima, Pluton daje uzbudljiv prikaz geološke raznovrsnosti”, naveo je on.

REUTERS/NASA New Horizons

Sedam sati nakon što je 14. srpnja prošla na najbližoj mogućoj razdaljini od Plutona, sonda Novi Horizonti je uperila jedan od svojih optičkih instrumenata na patuljastu planetu i snimila prodiranje sunčevih zraka kroz njenu atmosferu.

Fotografije pokazuju isparavanja do 130 kilometara iznad Plutonove površine. Preliminarnom analizom utvrđeno je postojanje dva sloja pare, od kojih se jedan nalazi na visini od 80 kilometara, a drugi na visini od 50 kilometara.

“Ova isparavanja predstavljaju ključni element u nastanku kompleksnih komponenti ugljikovodika  koji Plutonovoj površini dalje riđkastu boju”, objasnio je Michael Summers, astronom misije.

Najnovije fotografije koje je američka sonda poslala otkrivaju, također, “plutanje” leda na površini Plutona, što ukazuje na nedavnu geološku aktivnost – prije nekoliko desetina milijuna godina, što je prilično začudilo znanstvenike.