NASA objavila novo veliko otkriće na Marsu

Znanost 05. stu 201520:19 > 20:26
Freeimages/jelaga

Znanstvenici su zabilježili Sunčevu oluju koja je 'otpuhala' atmosferu Marsa što je važan trag u potrazi za objašnjenjem kako je planet nekad poput Zemlje postao hladna, suha pustinja, navodi se u radu objavljenom u četvrtak.

Za razliku od Zemlje Mars nema globalno magnetsko polje koje štiti njegovu atmosferu pa je izložen utjecaju solarnog ultraljubičastog zračenja i snažnih udara plina te magnetskih čestica koje dolaze sa Sunca tijekom solarnih oluja.

NASA-in orbiter oko Marsa MAVEN 8. je ožujka ‘uhvatio’ takvu oluju koja je ‘otpuhala’ atmosferu planeta, prema radu objavljenom u časopisu Science.

Ta je oluja izazvala dramatično izbacivanje iona kisika i ugljičnog dioksida u Svemir. Oluja u ožujku bila je najveća od nekoliko sličnih događaja koje je MAVEN zabilježio od dolaska na planet u rujnu 2014.

Cilj misije je proučavati vrste zračenja koje dolaze sa Sunca i drugih izvora u Svemiru i utjecaj na plinove u gornjim slojevima atmosfere Marsa.

Istraživanje će pomoći da se otkrije kako je Mars od toplog planeta bogatog vodom postao pustinja kakva je danas.

Znanstvenici vjeruju da je voda ili ‘pobjegla’ u atmosferu ili ostala zarobljena u ledu ispod površine planeta.