Eksperimentalna žvakaća guma smanjuje broj virusa u slini

Znanost 25. stu 202113:25 > 13:28 0 komentara
koronavirus, covid-19, laboratorij, sekvenciranje
LOIC VENANCE / AFP / ilustracija

Eksperimentalna žvakaća guma koja sadrži protein koji veže čestice koronavirusa mogla bi ograničiti količinu virusa u slini i pomoći u ograničavanju prijenosa virusa kada zaraženi ljudi razgovaraju, dišu ili kašlju, vjeruju znanstvenici.

Guma sadrži kopije proteina ACE2 koji se nalazi na površini stanica, a koji virus koristi kao mjesto proboja u stanice i njihovu infekciju.

U eksperimentima u epruvetama, u kojima su se koristili uzorci sline i brisevi zaraženih osoba, čestice virusa su se pričvrstile za ACE2 “receptore” u žvakaćoj gumi.

Kao rezultat toga, virusno opterećenje u uzorcima palo je za više od 95 posto, izvijestio je istraživački tim sa Sveučilišta Pennsylvania u časopisu Molecular Therapy.

Guma ima okus i konzistenciju obične žvakaće gume, može se čuvati godinama na normalnim temperaturama, a žvakanje ne oštećuje proteinske molekule ACE2, objavili su znanstvenici.

Korištenje gume za smanjenje virusnog opterećenja u slini, sugeriraju, predstavljalo bi pojačanje cjepivima i bilo bi osobito korisno u zemljama u kojima cjepiva još nisu dostupna ili cijenom pristupačna.