Nema načina da se spriječi udar velikog asteroida

Znanost 04. svi 202111:02 > 11:27 0 komentara
asteroid
Foto: Pixabay / ilustracija

Velika simulacija koju je provela NASA pokazuje da čovječanstvo trenutno nije u stanju zaštiti se od udara velikog asteroida i da je jedino rješenje - evakuacija stanovništva s mjesta na kojem će doći do udara.

Simuliran je udar asteroida na Zemlju te način na koji bi se mogli pokušati obraniti od njega. Rezultati testa nisu ohrabrujući za čovječanstvo, jer se pokazalo da u roku od šest mjeseci otkad je asteroid otkriven pa do njegovog udara o Zemlju znanstvenici nisu uspjeli pronaći drugo rješenje osim evakuacije stanovništva.

Simulacija u kojoj je sudjelovalo više znanstvenika trajala je četiri dana, pri čemu su prvog dana vježbe znanstvenici uočili do tada nepoznati asteroid koji su nazvali “2021PDC”.

Asteroid je uočen 19. travnja, kada je NASA izračunala da postoji mogućnost od oko pet posto da udari u Zemlju, pri čemu je određen i datum udara – 20. listopada.

Sljedeći dan vježbe znanstvenici su se prebacili na 2. svibnja kada se pokazalo da bi se najgore slutnje mogle ostvariti. Naime, nakon pažljivije analize putanje asteroida, zaključeno je da će gotovo sigurno udariti u Zemlju i to negdje na području Europe ili Sjeverne Afrike.

Šteta

Tada su znanstvenici počeli razmišljati o načinima na koji bi se mogli obraniti od ove svemirske opasnosti. Jedan od prijedloga bio je slanje svemirskog broda koji bi pokušao uništiti asteroid ili da ga barem skrene s putanje.

Ali, zaključeno je da s trenutnim mogućnostima i tehnologijama za tako složenu misiju jednostavno nema dovoljno vremena.

Razmišljalo se i o gađanju asteroida nuklearnim oružjem, ali, kako znanstvenici nisu znali njegove točne dimenzije (podaci su pokazivali da bi mogao biti veličine između 35 i 800 metara), pitanje je koliko bi takva obrana bila efikasna.

Treći dan simulacije u eksperimentu znanstvenici su se prebacili na posljednji dan lipnja kada su objavljene nove prognoze o mjestu udara – zaključeno je da bi “2021PDC” mogao udariti negdje oko Njemačke i Austrije.

Također, zaključeno je da će udar osloboditi veliku količinu energije, kao pri eksploziji velike nuklearne bombe.

S obzirom na to da nikakva obrana od asteroida nije više bila moguća, sve što je preostalo jest evakuacija mjesta udara asteroida i nada da će napraviti što manju štetu, prenosi portal “Science alert”.