Objavljena nova studija o omikronu, važna je za bolje terapije u budućnosti

Zdravlje 18. lis 202211:28 0 komentara
Shutterstock / Ilustracija

Istraživači covida na bostonskom sveučilištu kombinirali su šiljasti protein omikron varijante s originalnim virusom i testirali novostvorenu varijantu na miševima "da bi pomogli u borbi protiv pandemija u budućnosti," izjavili su sa Sveučilišta.

Znanstvenici u laboratorijima na bostonskom sveučilištu otkrili su da su svi miševi zaraženi s BA.1 varijantom omikron imali tek blage simptome bolesti i preživjeli su, a kombinacija proteina varijante omikron s originalnim virusom Covida izazvala je tešku bolesti sa smrtnošću od 80 posto.

Kada su miševi bili zaraženi samo originalnim virusom, smrtnost je bila 100 posto, prenosi Boston Herald.

“Prvo, ovo nije istraživanje kojim se pojačavaju originalne biološke funkcije gena, što znači da nije pojačalo originalni virus ili ga učinilo opasnijim,” izjavili su sa Sveučilišta nakon pojave napisa koje je Sveučilište nazvalo “lažnim i netočnim.”

VEZANA VIJEST

“Istina je da je istraživanje replicirani virus učinilo manje opasnim,” dodali su u izjavi.

Studija daje važan uvid u sposobnost omikrona da izazove bolest, kako kažu istraživači.

“U skladu sa studijama koje su već ranije objavili drugi, ovaj rad pokazuje da šiljasti protein nije glavni akter patogenosti omikrona, već drugi viralni proteini,” izjavio je voditelj studije, Mohsan Saeed.

“Identificiranje tih proteina dovest će do bolje dijagnostike i strategija upravljanja bolesti,” dodao je Saeed.

Istraživanje je pregledao i potvrdio Odbor za institucionalnu biosigurnost (Institutional Biosafety Committee), koji se sastoji od znanstvenika, ali i članova lokalnih zajednica. Bostonska komisija za javno zdravstvo također je odobrila istraživanje.

“Nadalje, ovo istraživanje dodatno potvrđuje saznanja iz drugih, sličnih istraživanja koja su provele druge organizacije, uključujući FDA,” rečeno je iz Sveučilišta. “Ovo istraživanje donijet će javnu korist jer će dovesti do boljih, ciljanih terapijskih intervencija za borbe protiv pandemija u budućnosti.”

Miševima na kojima je provedena studija nisu dodani ljudski geni.

“Jedno potencijalno ograničenje naše studije je korištenje K18-hACE2 miševa za studije patogeneze, umjesto modela koji imaju više sličnosti s ljudima,” piše u studiji. “Ipak, valja naglasiti da je taj model ustaljen za istraživanje smrtnonosnog fenotipa SARS-CoV-2.”