VIDEO | Neobične zelene zrake iznad Havaja ipak nisu s NASA-inog satelita

Znanost 09. velj 202308:41 > 08:54 0 komentara
NAOJ/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

Iznad Havaja 28. siječnja uočena je neobična plavičasta spirala, a potom i zelene zrake kako probijaju noćno nebo podsjećajući na neki vanzemaljski laser, ocrtavajući putanju prema horizontu poput koda u "Matrixu". Scenu je snimila kamera teleskopa s najvišeg vrha Havaja.

Srećom, ovo nije bio neki vanzemaljski svemirski brod koji skenira Zemlju tražeći znakove života. Čini se da su misteriozne zelene zrake zapravo došle sa satelita koji kruži orbitom, no ne s onog s kojeg bi očekivali.

Originalno su stručnjaci Japanskog nacionalnog astronomskog opservatorija (NAOJ), koji je suvlasnik kamere, objavili na Twitteru da je zeleno svjetlo vjerojatno došlo s radarskog uređaja na satelitu u orbiti, poznatom kao ICESat-2. ICESat-2 je u vlasništvu NASA-e, a koristi se za praćenje debljine Zemljinog morskog leda, ledenih ploča i šuma.

No 6. veljače 2022. NAOJ je ažurirao svoju snimku laserske zrake rekavši da na temelju putanje nije vjerojatno da se radi o NASA-i.

“Prema dr. Anthonyju J. Martinu, NASA-inom znanstveniku koji radi na ICESat-2 ATLAS-u, to nije njihov instrument”, objašnjava se u videu na YouTubeu.

“Njegovi kolege, dr. Alvaro Ivanoff i drugi, napravili su simulaciju putanje satelita koji imaju sličan instrument i pronašli najvjerojatnijeg kandidata – ACDL instrument kineskog Daqi-1/AEMS satelita. Stvarno cijenimo njihove napore u identifikaciji svjetla. Žao nam je zbog naše zabune vezane uz ovaj događaj i njegov potencijalni utjecaj na ICESat-2 tim.”

Kineski satelit Daqi-1 lansiran je u travnju prošle godine i sličan je ICESat-2, a služi za praćenje atmosferskog okoliša. To znači da je u orbiti oko Zemlje kako bi pratio globalne razine ugljika, kao i atmosfersko zagađenje, piše Science Alert.

Osim toga, Daqi-1 sadrži pet instrumenata za taj posao, a naziv jednog od njih zapravo je akronim za lasersko snimanje, otkrivanje i određivanje udaljenosti i radi pomalo poput sonara. No, umjesto da šalje zvučne valove za mapiranje područja, šalje laserske zrake.

Vjeruje se da su upravo ti laseri obasjali nebo iznad Havaja krajem siječnja.