Znanstvenici na šišmišima otkrili nove koronaviruse. Je li to nova prijetnja?

Zdravlje 25. stu 202214:50 1 komentar
Riizz/Pexels/Ilustracija

Novo istraživanje pokazalo je da su šišmiši redovito zaraženi s nekoliko virusa istovremeno, što je značajno jer pokazuje potencijal postojećih virusa da zamijene dijelove svojega genetskog koda, u procesu poznatom kao rekombinacija, kako bi stvorili nove patogene.

Novi virus sličan SARS-CoV-2 s potencijalom da prijeđe na ljude i stoku identificiran je kod šišmiša na jugu Kine, pokazalo je novo znanstveno istraživanje. Kineski i australski znanstvenici uzeli su uzorke od 149 šišmiša diljem pokrajine Yunnan, koja graniči s Laosom i Mjanmarom te identificirali pet virusa koji su vjerojatno patogeni za ljude ili stoku.

Među njima je bio i koronavirus šišmiša blisko povezan s virusima SARS-CoV-2 i SARS.

To znači da virusi slični SARS-CoV-2 još uvijek kruže među kineskim šišmišima i nastavljaju predstavljati rizik od pojave među ljudima, rekao je profesor Eddie Holmes, evolucijski biolog i virolog sa Sveučilišta u Sydneyju i suautor istraživanja koje je objavljeno kao predtisak na repozitoriju bioRxiv i još nije recenzirano.

VEZANA VIJEST

Istraživanje je pokazalo i da su šišmiši redovito bili zaraženi s nekoliko virusa istovremeno, što je značajno jer pokazuje potencijal postojećih virusa da zamijene dijelove svog genetskog koda, u procesu poznatom kao rekombinacija, kako bi stvorili nove patogene.

Glavna je poruka da pojedinačni šišmiši mogu sadržavati mnoštvo različitih vrsta virusa te da su im ponekad istovremeno i domaćini. Takve istodobne infekcije, posebno sa srodnim virusima poput koronavirusa, daju virusu priliku da zamijeni kritične dijelove genetskih informacija, prirodno stvarajući nove varijante, rekao je profesor Jonathan Ball, virolog sa Sveučilišta Nottingham koji nije bio uključen u istraživanje.

Nova prijetnja?

Ova studija daje nam vrlo važan pregled evolucije i ekologije koronavirusa, mogućnosti za njihovu rekombinaciju i redovito preskakanje u nove vrste. To pokazuje jasnu i prisutnu prijetnju novog prelijevanja na ljude, kaže profesor Stuart Neil, pročelnik odjela za zarazne bolesti na King’s Collegeu u Londonu

Prethodno je znanstvena analiza procijenila da se čak 400.000 ljudi svake godine zarazi virusima koje prenose šišmiši diljem južne Kine i jugoistočne Azije.

VEZANA VIJEST

Od pet virusa označenih kao zabrinjavajućih, jedan poznat kao BtSY2 je imao karakteristike virusa SARS, koji je ubio 774 ljudi i zarazio njih 8000 u epidemiji 2003. godine te virusa SARS-CoV-2, koji uzrokuje bolest COVID-19.

Važno je napomenuti da je BtSY2 imao domenu za vezanje receptora vrlo sličnu onoj virusa SARS-CoV-2. Riječ je o dijelu šiljastog proteina koji virus koristi za pričvršćivanje na ljudske stanice i na koji cilja većina cjepiva protiv COVID-19. To sugerira da BtSY2 isto tako može zaraziti ljude.

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare