Na Novom Zelandu, u Kanadi i SAD-u najbolji su uvjeti za razvoj ženskog poduzetništva, dok se u Ugandi, Bocvani i na Novom Zelandu bilježi najveći udio žena koje su vlasnice poduzeća u odnosu na njihov ukupan broj, pokazuje najnovije istraživanje Mastercarda.
Mastercardov Indeks žena poduzetnica otkriva da su među vodećim tržištima koja pružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene kako bi se ostvarile kao uspješne poduzetnice Novi Zeland sa 74,4 boda, potom Kanada, 72,4 boda i SAD, sa 69,9 bodova. Među prvih 10 još su redom i Švedska, Singapur, Belgija, Australija, Filipini, Ujedinjeno Kraljevstvo i Tajland.
Te zemlje imaju najbolje uvjete koji podupiru žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih poduzeća, te osiguravaju visoku kvalitetu upravljanja i lakoću poslovanja.
S druge strane, u zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8 posto), Bangladeš (31,6 posto) i Vijetnam (31,4 posto), najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne zbog toga što su motivirane dobrom poslovnom prilikom.
Istraživanje je pokazalo i da su vodeća tržišta na kojima je udio žena koje su vlasnice poduzeća najveći u odnosu na ukupan broj svih vlasnika poduzeća Uganda, s 34,8 posto, Bocvana, 34,6 posto i Novi Zeland, 33,3 posto. Među 10 vodećih još su redom Rusija, Austrija, Bangladeš, Vijetnam, Kina, Španjolska i SAD.
U priopćenju Mastercarda ističe se da se žensko poduzetništvo temelji ponajprije na dvjema platformama – želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem, a pristup financijskim uslugama i lakoća poslovanja su uvjeti koji otvaraju put za napredak poduzeća u vlasništvu žena.
Istovremeno, glavne zapreke koje mogu obeshrabriti žene da postanu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška okruženja.
“Ambiciozne i snalažljive žene treba promatrati kao novu poslovnu priliku. Dok se društva bore protiv postojećih kulturalnih predrasuda, mi ćemo dati svoj doprinos stvaranjem uvjeta koji će omogućiti uvjete za osobni razvoj i ekonomski rast”, izjavila je Martina Hund-Mejean, financijska direktorica u kompaniji Mastercard.
Indeks žena poduzetnica koristi 12 pokazatelja i 25 potpokazatelja kako bi pokazao kako se 54 tržišta regija Azija i Pacifik, Bliski istok i Afrika, Sjeverna Amerika, Latinska Amerika i Europa (što predstavlja 78,6 posto ukupne ženske radne snage u svijetu) razlikuju po mogućnostima napredovanja žena, pristupu znanju i financijskim sredstvima te faktorima koji podupiru poduzetničku klimu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.