Riječki Surf'n'Fries, kojega su prije nekoliko godina osnovali praktički golobradi mladići bez ikakve financijske potpore roditelja ili bogatih rođaka, dobila je prestižnu titulu, i to svjetsku – oni su najbolja mlada nada u franšiznom svijetu. Oni su Denis Polić i Andrija Čolak.
»Odabrani ste između 38 zemalja svijeta i više od 300 franšiza diljem svijeta zahvaljujući vašoj kreativnosti, predanom radu i poduzetničkom duhu«, stoji u priopćenju koje je suvlasnik »Surfa« Andrija Čolak dobio na Badnjak od IFA-e (Inernational Franshize Association), a riječ je o najvećoj udruzi franšizera na svijetu koja je osnovana 60-ih godina prošloga stoljeća u Chicagu.
Radosna vijest na Badnjak
Natjecanje je organizirano da bi se odredile nove velike nade u svijetu franšiziranja, a natjecanje se zove »Sljedeća generacija franšizera«.
– Sve je počelo tako da me kontaktirala predsjednica Udruge hrvatskih franšizera Ljiljana Kukec i predložila mi da se prijavim na ovo natjecanje. Poslao sam IFA-i svu dokumentaciju o Surf’n’Friesu, brošure, video, povijesne podatke, sve o našim poslovnicama i tehnologiji. I lijepa vijest o pobjedi obradovala me na Badnjak. Dodjela nagrade je 15. veljače u Las Vegasu, meni i mom poslovnom partneru Denisu Poliću pokrit će troškove za putovanje u Las Vegas, a nama će putovanje tamo značiti veliku priliku za prezentaciju Surf’n’Fries brenda američkim investitorima, što mi je godinama bilo u planu, kaže Andrija Čolak za Novi list.
Pregovori za Italiju, Dubai…
– U Americi u franšiznoj industriji radi oko 18 milijuna ljudi, zato je franšizna industrija izrazito bitna za gospodarstvo i gospodarski razvoj. Najveća prednost franšize je u njenoj održivosti. Primjerice, 90 posto malih tvrtki u franšiznom poslovanju opstaje, a isti postotak malih tvrtki koje nisu u franšizi propada, kaže Čolak.
Surf’n’Fries osnovan 2009. godine, s prvim dućanom u Rijeci i najuspješnija je hrvatska franšiza. Surf’n’Fries je prepoznatljiv po ambalaži za koju je međunarodno priznat patent i prvi u svijetu uveo je tehnologiju pomoću koje priprema pomfrit bez kapi ulja.
– Upiti za druge strane zemlje i dalje dolaze, trenutno imamo oko 600 upita iz stranih zemalja. U pregovorima smo za Italiju i Dubai te aktivno radimo na lansiranju branda u SAD-u, najavljuje Čolak.