Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) zaprimila je žalbu austrijske tvrtke Strabag na odluku Hrvatskih cesta o izboru kineskog konzorcija za izvođača radova na Pelješkom mostu, a navodno je riječ o dampinškim cijenama kao razlogu žalbe. S obzirom na to da je riječ o strateškom projektu, predmet treba riješiti po žurnom postupku
Kao što smo već izvijestili, žalbeni razlozi nisu javno dostupni i postat će to tek kada Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odluči o žalbi, a podatke o čemu je riječ mogu imati samo žalitelji, naručitelji, ali i odabrani ponuditelji koji će se moći očitovati o žalbenim navodima, poručili su za N1 iz Strabaga, koji je, podsjetimo, nedavno ‘srušio’ i natječaj za rekonstrukciju Remetinečkog rotora u Zagrebu.
Međutim, Jutarnji list koji je došao do Strabagove žalbe piše da je problem navodno u dampinškim cijenama te se u žalbi navodi 13 stavki koje po mišljenju Strabaga jasno pokazuju da je riječ o dampingu.
“Vrlo je izgledno da je odabrana zajednica ponuditelja koristila dampinške cijene u pogledu izvođenja određenih radova te da je činjenica kako je vlasnik tvrtki koje su članovi odabrane zajednice ponuditelja država, odnosno Narodna Republika Kina koja ima veliki interes za ulazak na tržište Europe. Navedeno jasno upućuje na zaključak da je izgledno da su članovi odabrane zajednice ponuditelja stoga primali državne potpore radi ulaska na tržište Europske unije kroz ovaj projekt, a što nije u skladu s pravnom stečevinom Europske unije”, stoji u žalbi tvrtke Strabag Austrija na odabir kineske kompanije China Road and Bridge Corporation za izvođača mosta Pelješac s pristupnim cestama, navodi list dodajući da su u Strabagu do takvog zaključka došli na osnovi usporedbe cijena koje su na natječaju ponudili oni i kineski konzorcij.
S obzirom na to da je riječ o strateškom projektu, DKOM ima obvezu predmet riješiti po žurnom postupku, a s obzirom na tekst žalbe realno je očekivati odluku u roku od oko mjesec dana. Za vrijeme rješavanja žalbe zaustavlja se daljnja realizacija natječaja, odnosno odgađa se potpisivanje ugovora s izvođačem.
U samoj žalbi Strabag se u najvećoj mjeri žali na činjenicu da Hrvatske ceste kao naručitelj nisu ispitale, kako kažu, izuzetno niske ponuđene cijene, a što je obveza prema odredbama Zakona o javnoj nabavi i direktivi Europskog Parlamenta i Vijeća. U žalbi se tako navodi kako je kineski konzorcij ponudio nerealnu i neuobičajeno nisku cijenu u pojedinim stavkama. Kineski konzorcij ponudio je da će most Pelješac s pristupnim cestama izgraditi za 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, dok je Strabag isti posao ponudio za 2,62 milijarde bez PDV-a, što je razlika od 20,64 posto. U Strabagu su pomno analizirali kineske stavke troškovnika te su utvrdili kako su neke cijene i više desetaka puta manje od njihovih, piše Jutarnji list.