Njemačka logistička tvrtka DHL, čiji je vlasnik Deutsche Post, objavila je da će kompanijama za internetsku prodaju u sedam američkih gradova ponuditi uslugu dostave, ulazeći time u utrku s dominantnim američkim igračima u tom sektoru UPS-om i FedEx-om.
Maloprodajne će tvrtke i centri za obradu internetskih narudžbi putem servisa Parcel Metro dostavljati naručenu robu istog odnosno sljedećeg dana izravno u domove kupaca, objašnjavaju u DHL eCommerceu.
Parcel Metro nudit će uslugu dostave u rokovima od dva sata, 24 sata i 48 sati a mogli bi u ponudu uvrstiti i isporuke subotom, istaknuo je izvršni direktor DHL eCommerce Americasa Lee Spratt prilikom predstavljanja nove usluge u San Franciscu.
“Sektor (elektronske trgovine) nudi strahovito puno prilika u prostoru logistike”, naglasio je Spratt.
U protekle dvije godine Parcel Metro testiran je u Chicagu, Los Angelesu i New Yorku a do kraja ove godine trebao bi se proširiti i na Dallas, Atlantu, San Francisco i Washington D.C., ističu u DHL eCommerceu.
U predstojećim godinama namjeravaju ga proširiti i na druge gradove širom svijeta.
Parcel Metro nadovezuje se na DHL-ove planove o ulaganju 137 milijuna dolara u sedam novih odnosno proširenih centara za obradu internetskih narudžbi u SAD-u, gdje DHL trenutno isporučuje nekih 500 milijuna pošiljki godišnje.
Analitičarka Cowen & Co-a Helane Becker procjenjuje da internetski div Amazon surađuje s DHL-om kako bi proširio svoju nazočnost u SAD-u.
“Amazon raste 35 i više posto godišnje i moraju smisliti način da dostave robu kupcima. U FedEx-u i UPS-u kazali su Amazonu da se neće širiti s njima, što znači da u Amazonu moraju smisliti kako da sami podrže svoju mrežu za isporuke”, dodaje Becker.
“Od pomoći je pritom što je DHL-ov američki centar u Cincinnatiju gdje Amazoni gradi svoje središte za dostave zrakom. Držimo da to nije puka podudarnost”, napominje analitičarka Cowen & Co-a.
Izvršni direktor DHL eCommercea Charles Brewer kazao je pak za Reuters da je Amazon njihov veliki klijent ali da pri osmišljavanju Parcel Metroa nisu imali na umu tu američku tvrtku.
U Amazonu i FedExu nisu odmah odgovorili na Reutersov upit za komentarom. U UPS-u su kazali da ne komenitraju poslovnu strategiju konkurencije.
DHL-ov je potez prilično rizičan budući da su prije deset godina izgubili milijarde dolara u neuspjelom pokušaju širenja u SAD-u, napominje Reuters.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.