Prihodi Netflixa skočili 40 posto, cijena dionice oštro pala

Ekonomija 17. srp 201807:38 > 07:39
N1

Prihodi Netflixa dosegnuli su u drugom tromjesečju ove godine 3,9 milijardi dolara, 40 posto više nego godinu dana prije, no cijena dionice te kompanije potonula je više od 10 posto zbog slabijeg rasta novih pretplatnika nego što se očekivalo.

Prema u ponedjeljak objavljenom poslovnom izvješću te kompanije, koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čista dobit dosegnula je u proteklom tromjesečju 384 milijuna dolara, što je gotovo šest puta više nego u istom lanjskom razdoblju.

Unatoč snažnom rastu prihoda i dobiti, cijena dionice Netflixa potonula je u ponedjeljak u produženom trgovanju na Wall Streetu više od 10 posto, pa je ta kompanija na tržišnoj vrijednosti izgubila oko 24 milijarde dolara.

Posljedica je to sporijeg rasta broja pretplatnika nego što je sama kompanija očekivala.

U drugom je tromjesečju broj pretplatnika na usluge te kompanije porastao za 5,2 milijuna, na ukupno 130 milijuna u svijetu.

To je za jedan milijun manje novih pretplatnika nego što se procjenjivalo.

Pritom je u SAD-u broj novih pretplatnika porastao za samo 670.000, dok se očekivao rast za 1,19 milijuna. U svijetu je, pak, broj novih pretplatnika porastao za 4,5 milijuna, dok se očekivalo gotovo 5 milijuna.

„Imali smo snažan, ali ne sjajan drugi kvartal”, navelo je poslovodstvo kompanije u izvješću. Dodalo je kako je precijenilo kretanje novih pretplatnika u proteklom tromjesečju, no poručilo je i to da je u posljednjih 10 kvartala podcijenilo rast pretplatnika u njih sedam.

To, međutim, nije umirilo ulagače koji su se odlučili na prodaju dionica Netflixa.

„Ulagači su razočarani Netflixovim projekcijama za drugi kvartal i velikim podbačajem. Stoga se sada sumnja i u daljnje projekcije”, kaže Eric Schiffer, direktor u tvrtki Patriarch.

Ulagači se plaše da je usporavanje rasta broja pretplatnika posljedica jačanja konkurencije Netflixu od strane Prime Videa, usluge internetske televizije tehnološkog diva Amazon.coma, ali i nekih drugih kompanija koje uvode online ponudu, kao što je medijski div Walt Disney.

No, poslovodstvo Netflixa poručuje da „temelji kompanije nikada nisu bili snažniji” i da je uvjereno da će se zdravi rast dugoročno nastaviti.

Kada je osnovan 1997. godine Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj cijeni, potom je proširio ponudu na internet omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtjev.

Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastite, originalne emisije.

Netflix je poručio da će nastaviti povećavati investicije u stvaranje originalnog sadržaja, a smanjivati licencirane sadržaje. U ovoj godini kompanija planira uložiti 8 milijardi dolara u televizijske programe i filmove, a 2 milijarde u marketing kako bi privukla nove korisnike.

Na brzo širenje Netflixa u svijetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je više od polovice svih pretplatnika Netflixa izvan SAD-a.