U Hrvatskoj je u prvih osam mjeseci zabilježeno 90 posto više beskontaktnih transakcija nego u istom razdoblju prošle godine, a porast takvog plaćanja vidljiv je i u Europi gdje je provedeno 97 posto više takvih transakcija, pokazalo je novo Mastercardovo istraživanje.
Istraživanje je pokazalo i da je samo u kolovozu ove godine u Hrvatskoj 54 posto transakcija bilo beskontaktno, dok je u europskim trgovinama ove godine gotovo jedna od dvije transakcije obavljena na taj način.
“Snažan rast korištenja beskontaktne tehnologije prisutan je diljem Europe, te je postalo i najšire prihvaćen oblik plaćanja. Na više od 15 europskih ključnih tržišta, uključujući Hrvatsku, Dansku, Grčku, Mađarsku, Nizozemsku, Poljsku i Rusiju, beskontaktne transakcije čine više od 50 posto svih transakcija provedenih u trgovinama”, otkrivaju iz Mastercarda.
Poljsku pritom izdvajaju kao zemlju-predvodnicu toga trenda, s više od 80 posto beskontaktnih transakcija u ovoj godini, uz napomenu da “bezgotovinsku ekonomiju prihvaćaju i brojne druge europske zemlje, odnosno da ljudi napuštaju gotovinski i usvajaju beskontaktni način plaćanja”.
Europu pak nazivaju predvodnicom u “beskontaktnoj revoluciji”, a jednim od glavnih područja koja potiču rast beskontaktnih transakcija diljem Europe označavaju sustave javnog prijevoza, u kojima se broj korisnika koji se služe beskontaktnim načinom plaćanja stalno povećava.
Poručujući kako će na svim prodajnim mjestima u Europi do 2020. biti omogućeno beskontaktno plaćanje, iz Mastercarda ocjenjuju da je beskontaktno plaćanje brzo i praktično, jer omogućava ulazak elektronskih plaćanja na sva prodajna mjesta, pogotovo na ona koja zahtijevaju brzinu i protočnost ljudi.
“Mastercard je unazad pet godina investirao i podupirao svoje partnere u postavljanju beskontaktne prihvatne mreže, izdavanju kartica te edukaciji trgovaca i krajnjih korisnika o prednostima takvog plaćanja. Projekte koji vode širenju kartične prihvatne mreže tamo gdje ne postoji i širenju digitaliziranih kartičnih plaćanja koja će se ubuduće više odvijati putem mobitela podupirat ćemo i dalje”, poručila je direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Sanja Žigić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.