“Dobro, što mi je činiti poslije diplome dizajna?”, pitaju se mnogi s 'friškom' diplomom (i ne samo dizajna).
Ovdje ćemo se pozabaviti opcijama koje se nude novodiplomiranim dizajnerima. Kakve su im perspektive? Što se nudi? Kako poslije fakulteta?
Iako se većina mladih odluči na karijeru grafičkog dizajnera jer ih ponese utopistička želja da promijene svijet unutar svoga ‘područja borbe’, mnoge to prođe do završetka fakulteta, jer, realno, malo je onih koji mogu živjeti od umjetnosti općenito, pa tako i u spomenutoj branši.
Freelance vs. stalni posao
Biti freelancer na prvi pogled čini se kao američki san. Radite, sami organizirate vrijeme, često ste na putovanjima i razvijate se u mnogim smjerovima.
No, s druge strane, možete se naći pred problemom odgađanja velikih financijskih investicija jer ne možete znati što donosi idući mjesec, barem u samom početku. Ovo je smjer za one čeličnih živaca i, najvažnije, dobrom mrežom poznanstava. S druge strane stalni posao ima to određeno radno vrijeme, a, dakako, sigurna i stalna primanja svaki mjesec velik su plus.
Agency-side vs. client-side
Radite li u agenciji, posao, dakle, s punim radnim vremenom, pripremite se na to da se to radno vrijeme ponekad razvuče i duže od osam sati. S druge strane, kad radite ‘client-side’ vjerojatnije ćete svi poštovati radno vrijeme, ali organiziranje vlastitog vremena je jedna od vještina koju ćete morati usavršiti. Posao u agenciji karakterističan je i po količini privatnog druženja s kolegama – tu su konferencije, team building, roštilji, partyji i proslave kad se kolega useli u novi stan. To nije nešto što dolazi u paketu s ‘client-side’ poslom, naime, takav odnos će biti poslovniji i profesionalniji i bez puno detalja o privatnom životu.
Isprobajte sve
Nema bolje ili lošije strane, sve ovisi o osobnosti i vlastitom odabiru. Netko će biti sretniji u ulozi svoga šefa, a netko će preferirati jasniju organizaciju, opis posla i hijerarhiju unutar tvrtke. Ako niste na prvu sigurni što je bolje za vas, pametno je isprobati obje opcije – možda čak i za vrijeme studiranja – pa s fakulteta izaći s jasnijom slikom vlastite budućnosti i preferencija koje se tiču poslovnih mogućnosti.
Marina Cumbo