Potencijal za gospodarsku suradnju Hrvatske i Kine je znatan, pri čemu hrvatski gospodarstvenici na kineskom tržištu mogu konkurirati prehrambenim proizvodima, dok priliku za kineske ulagače predstavljaju veliki infrastrukturni projekti, poručeno je s Hrvatsko-kineskog poslovnog foruma održanog u petak.
Forum je organizirala Hrvatska gospodarska komora (HGK), na njemu je sudjelovalo oko 70 hrvatskih i 20-ak kineskih tvrtki, a tom prilikom predstavljena je i jedna od najrazvijenijih kineskih pokrajina, Zhejiang. Državni tajnik u ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić kazao je da podaci za prvih šest ovogodišnjih mjeseci pokazuju da je hrvatski izvoz u Kinu u usporedbi s istom lanjskim razdobljem porastao 32,5 posto, dok je izvoz iz Kine u Hrvatsku skočio 16,8 posto.
Te brojke je ocijenio ohrabrujućima, no smatra da postoji velik potencijal za daljnje unaprjeđenje gospodarske suradnje dviju zemalja. “Osim što traži potencijalne ulagače u brodograđevnu industriju, Hrvatska će u budućnosti raditi na projektima revitalizacije Luke Rijeka, kao i izgradnje pruga Rijeka-Zagreb i Zagreb-Budimpešta. To bi mogle biti sjajne prilike za ulazak kineskih ulagača na hrvatsko tržište”, poručio je Antonić.
Istaknuo je i napredak kada je u pitanju turizam, a u prvih osam mjeseci ove godine u Hrvatsku je došlo 39 posto više kineskih turista nego lani u istom dobu. Kazao je da hrvatska Vlada poduzima značajne napore u unaprjeđenju poduzetničke i ulagačke klime, dok je kao primjer dobre suradnje istaknuo Pelješki most, za čiju je izgradnju zadužena kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC). Nada se da će se u budućnosti povećati broj zajedničkih projekata i suradnje kineskih i hrvatskih tvrtki. Velik potencijal za to vidi u inicijativi 16+1, oformljene s ciljem suradnje između zemalja srednje i istočne Europe (CEEC) i Kine, a kojoj je Hrvatska domaćin iduće godine.
Potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić kazao je da s obzirom na konstantno jačanje kineske srednje klase, postoji značajna prilika za izvoz visokokvalitetnih hrvatskih poljoprivrednih proizvoda, odnosno hrane. Upravo kako bi se hrvatskim tvrtkama osigurao što bolji ulazak na kinesko tržište, a pak s druge strane kako bi kineske tvrtke što bolje upoznale Hrvatsku, HGK je krajem prošle godine otvorio predstavništvo u Šangaju, istaknuo je.
U pogledu moguće suradnje, Barbarić je izdvojio sektore infrastrukture, poljoprivrede, energretike i turizma, a poručio je da smo pozicionirani kao zemlja koja može biti ulaz svim kineskim tvrtkama na tržište EU. Ocijenio je da se Hrvatska i Kina nalaze u “plodonosnom političkom odnosu”, a s obzirom da je prošlogodišnja vrijednost hrvatskog izvoza u Kinu iznosila oko 230 milijuna eura, Barbarić kaže da to pokazuje da potencijala za povećanje izvoza zasigurno ima. “Upravo taj dobar politički odnos sad trebamo transferirati u poboljšanje gospodarskih odnosa”, poručio je Barbarić.
HGK i trgovinski odjel pokrajine Zhejiang potpisali su sporazum o razumijevanju, a u okviru poslovnog foruma održat će se individualni razgovori predstavnika hrvatskih i kineskih tvrtki. Kinesko poslovno izaslanstvo sastoji se od predstavnika tvrtki iz sektora graditeljstva, proizvodne industrije, prehrambene industrije, turizma, tekstilne industrije, logistike, bankarstva, sektora transporta, IT industrije i investicija, a među kojima je se nalazi i podružnica internetskog diva Alibaba, aplikacija za mobilno i internetsko plaćanje Alipay, a kako se moglo čuti, ona bi u budućnosti trebala olakšati plaćanje i kineskim turistima u Hrvatskoj.
Okupljenima su se obratili i glavni direktor odjela kineskih vanjskih i prekomorskih poslova pokrajine Zhejiang Gu Jianxin, zamjenik guvernera pokrajine Zhejiang Zhu Congjiu, te generalni direktor trgovinski odjel pokrajine Zhejiang Sheng Quiping, koji su također poručili da je potencijal za suradnju velik, pri čemu Hrvatska predstavlja važnu zemlju u srednjoj i istočnoj Europi. Predstavili su pokrajinu Zhejiang, koja iako čini samo četiri posto ukupnog kineskog stanovištva, u ukupnom BDP-u sudjeluje sa 6,3 posto, a 12,7 posto u ukupnom izvozu. Od 500 vodećih kineskih kompanija u 2017. godini, 120 ih je imalo sjedište u Zhejiangu, a osim već spomenute Alibabe tu je primjerice i kineski automobilski div Geely.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.