Građani najviše kupovali Clio, Golf i Polo

Ekonomija 07. ožu 201508:48 > 08:52
Ilustracija

Udio fizičkih osoba u ukupnoj prodaji novih automobila 2002. bio je 75,2 posto, a lani samo 33 posto s trendom stalnog pada

Škoda Octavia lani je bila najprodavaniji model automobila u Hrvatskoj s ukupno 2028 novih registracija. Ali, prema podacima agencije Promocije plus samo 208 ili 10,26 posto Octavia kupili su građani i prema tome Octavia nije ni među top 10 modela koje su registrirali privatni kupci.

Građani su, pak, kupili najviše Renault Clia, 447 primjeraka, koji je tek na 7. mjestu prema ukupnoj prodaji modela u Hrvatskoj.

VW Golf i Polo te Opel Corsa su odmah iza Clia, a peti izbor fizičkih osoba je Kia Ceed, koja je tek na 17 mjestu prema ukupnoj prodaji, ali ima drugi najveći udio privatnih kupaca – 70,47 posto. Najveći udio građana među svojim kupcima ima Kia Rio (73,6 %), a na trećem mjestu je Mazda3 sa 64,1 %.

Građani kupili tek svaki treći automobil

U 2014. je u Hrvatskoj prodano ukupno 33.962 novih automobila. S obzirom na krizu koja nas još uvijek trese, na prvi pogled to ne izgleda tako loše, ali kad se pogleda struktura kupaca, dolazimo do poraznog podatka da su građani kao privatni kupci prošle godine kupili samo svaki treći novi automobil, odnosno ukupno 11.195 automobila. Ostalo otpada na tvrtke. Prije svega rent-a-car tvrtke, velike kompanije poput Ine i HEP-a koje su lani obnavljale vozne parkove i državu, koja je u samo jednom natječaju u leasing uzela 1581 automobil. Tu je i oko 1300 reizvoza novih automobila.

Da stanje nikako nije dobro pokazuje i činjenica da je udio fizičkih osoba među kupcima novih automobila. Primjerice, 2002. je bio čak 75,2 %, a 2014. samo 33 %. A lani je u odnosu na 2013. smanjen za 10 posto, piše Večernji list.