„Od potpisivanja ugovora o slobodnoj trgovini CETA kanadsko tržište nudi nikad brojnije prilike hrvatskim poduzetnicima, a vrlo jaka hrvatska dijaspora koja broji više od 250.000 ljudi dodatan je potencijal za ulazak našim tvrtkama na kanadsko tržište,“ istaknuo je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić
„U prvih osam mjeseci ove godine izvoz je porastao za gotovo 150 posto. Zato smatramo da je sad pravo vrijeme da iskoristimo taj dobar trend i povećamo trgovinsku razmjenu na puno veće brojke od trenutnih 85 milijuna dolara. To je i glavni razlog posjeta ove naše delegacije. Odlučili smo se fokusirati na tri sektora za koja smatramo da imaju veliki potencijal, a to su IT, prehrambena industrija i kozmetika“, naglasio je Barbarić.
Iskustva hrvatskih tvrtki koje već rade na kanadskom tržištu su pozitivna. „Suradnja s kanadskim tvrtkama je na najvišoj razini profesionalnosti. Treba koristiti dobro etabliranu hrvatsku zajednicu jer se stalno otvaraju nove prilike, “ rekao je Petar Šimić, direktor tvrtke Primaco, koja već godinama surađuje s kanadskim tvrtkama pružajući logističke usluge konsolidacije robe, carinskoga zastupanja, transporta iz Hrvatske, centralne i jugoistočne Europe prema Kanadi.
„Poslovni razgovori bili su iznad očekivanja, ljudi s kojima sam razgovarao pokazali su otvorenost i iskrenu zainteresiranost za suradnju. Otvorili smo nekoliko mogućnosti umrežavanja s potencijalnim klijentima s kanadskoga tržišta,“ kazao je Vanja Bertalan, predsjednik Uprave Burza d. o. o., koja se bavi razvojem weba, digitalnih strategija, itd.
Marica Matković, veleposlanica RH u Kanadi, podsjetila je da Hrvatska i Kanada ove godine obilježavaju 25 godina diplomatskih odnosa, ali kako su veze puno dulje. „ „CETA je nova generacija ugovora o slobodnoj trgovini koja ne dijeli na pobjednike i gubitnike već“, kako kaže Matković, „ona je pobjednička formula za sve“. Da ovaj trenutak trebaju iskoristiti gospodarstvenici i s jedne i s druge strane smatra i Daniel Maksymiuk, veleposlanik Kanade u RH, koji je istaknuo da su hrvatski poduzetnici u Kanadi uspješni u svim poljima.
Cameron Sinclair, pomoćnik zamjenika ministra u Ministarstvu gospodarstva, zapošljavanja i trgovine, također je istaknuo benefite ugovora za gospodarstvenike i naglasio kako bi želio vidjeti više kanadskih investitora u Hrvatskoj.
Hrvatska gospodarska delegacija sastala se, u organizaciji Kanadsko-hrvatske gospodarske komore i HGK, i s iseljeničkom zajednicom ispred koje je hrvatskim tvrtkama Ivan Grbešić poručio: „Javite nam se, mi vam možemo otvoriti vrata,“ te naveo primjer tvrtke Ancona iz Đakova koja se bavi izradom namještaja. Nedavno su im pomogli ostvariti kontakt te su već u dogovorima za opremanje jednoga kanadskog hotela.
Uz sektorske suradnje, potencijal hrvatsko-kanadske suradnje leži i u turizmu. Naime, prošle je godine Hrvatsku posjetilo oko 140.000 kanadskih turista, što je porast od gotovo 25 posto u odnosu na 2016. godinu.
U Kanadu je putovalo 40-ak gospodarstvenika, među kojima i Adria Winch, Poslovna inteligencija, Aduro ideja, Konekta tehnologije, Mobendo, Orgula grupa, Petričević grupa, itd. Posjet se organizira u okviru projekta HGK „HR.izvoz – s HGK do stranih tržišta“ sufinanciranoga sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Cilj je projekta dodatno ojačati prisutnost MSP-ova na inozemnim tržištima radi povećanja izvoza hrvatskih proizvoda i usluga.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.