Amazon.com u četvrtom je lanjskom tromjesečju zabilježio rekordnu dobit od 3 milijarde dolara, a premda je ostvario i rekordne prihode, cijena dionice tog tehnološkog diva pala je zbog slabijih nego što se očekivalo procjena daljnjeg rasta.
Prema u četvrtak objavljenom poslovnom izvješću, prodaja te američke kompanije sa sjedištem u Seattleu dosegnula je u proteklom tromjesečju 72,4 milijarde dolara, što je 20 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije.
Pritom je dobit kompanije skočila za 63 posto, na rekordne 3 milijarde dolara.
To je već peti kvartal zaredom kako je zarada Amazona veća od milijardu dolara.
Raste ‘cloud’ poslovanje, Prime Video…
U poslovanju ‘cloud’ uslugama, Amazon Web Services, prodaja je porasla 45 posto na godišnjoj razini, na 7,4 milijarde dolara.
Amazon također privlači sve više novca od oglašavanja, pa je prihod odjela ‘drugih kategorija’, što uključuje oglašavanje, skočio za 95 na godišnjoj razini, na 3,4 milijarde dolara.
Odlične rezultate ostvario je i Prime Video, Amazonova usluga internetske televizije. Prihodi od pretplate na tu uslugu porasli su u proteklom kvartalu za 25 posto, na 4 milijarde dolara.
Ta Amazonova usluga s više od 100 milijuna članova u svijetu ‘puše za vratom’ Netflixu, vodećem igraču na tom tržištu, koji ima oko 140 milijuna pretplatnika, a čiji su prihodi u proteklom tromjesečju iznosili 4,2 milijarde dolara.
Amazonova maloprodaja u Sjevernoj Americi, njegovom najvećem tržištu, također daje snažne rezultate.
U proteklom, blagdanskom tromjesečju, koje uključuje božićne blagdane i ‘Crni petak’, porasla je za 18,3 posto na godišnjoj razini, na 44,1 milijardu dolara.
Većina toga ostvarena je online prodajom, no nisu zanemarivi ni prohodi od prodaje u tradicionalnim trgovinama, 4,4 milijarde dolara, što je uglavnom povezano s trgovačkim lancem Whole Foods, kojega je Amazon lani preuzeo.
Prihodi Amazona od maloprodaje izvan Sjeverne Amerike, porasli su, pak, za 15 posto, na 20,8 milijardi dolara.
U maloprodaji raste konkurencija
No, u području online prodaje Amazon je suočen sa sve većom konkurencijom, s obzirom da i ostali trgovci na malo, uključujući Target i najveći američki trgovački lanac Walmart, sve više ulažu u taj način prodaje.
„Amazonova maloprodaja suočena je sa sve većom konkurencijom, a po našem mišljenju, razlika u korist Amazona sve je manja. Amazon će morati raditi dvostruko napornije da bi ostvario zacrtane ciljeve u maloprodaji”, kaže Neil Saunders, analitičar u istraživačkoj tvrtki GlobalData.
Nicholas Hyett, analitičar u tvrtki Hargreaves Lansdown, kaže, pak, da je najveći problem Jeffa Bezosa, izvršnog direktora Amazona i najbogatijeg čovjeka u svijetu, to što vodi tvrtku na nizu frontova.
„S tako puno prilika, najveći Bezosov problem je na što da usmjeri svoj pažnju”, kaže Hyett.
Procjene poslovanja slabije od očekivanja
Unatoč snažnom rastu dobiti i prihoda, cijena dionice Amazona pala je u četvrtak u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta više od 1,5 posto.
Posljedica je to slabijih nego što su analitičari očekivali procjena o rezultatima u tekućem tromjesečju.
Tako poslovodstvo Amazona procjenjuje da će u prvom kvartalu ove godine njegova prodaja iznositi između 56 i 60 milijardi dolara, što bi bio rast između 10 i 18 posto na godišnjoj razini, dok je u proteklom kvartalu taj rast iznosio 20 posto.