HTZ jača promociju, zbog sve jačeg oglašavanja mediteranske konkurencije

Ekonomija 11. velj 201907:09 > 07:16
HTZ

Hrvatska turistička promocija ove se godine na stranim tržištima nosi s raznim izazovima, među kojima i snažnim povratkom nekih konkurenata i njihovim pojačanim ulaganjem u oglašavanje, no u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) očekuju pozitivne trendove.

“S obzirom na trendove jačeg oglašavanja mediteranske konkurencije, posebno Turske, Grčke, Maroka, ali i Francuske te Španjolske, Malte i drugih, kao i njihovog cjenovnog ‘obrasca’ u kojemu se nude niže cijene (bar za neke termine), HTZ se u promociji ove godine nosi pojačanim promotivnim aktivnostima, vrlo intenzivnim nastupima na sajmovima i radionicama diljem svijeta”, kaže za Hinu direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Podsjeća da je ovo doba godine vrijeme intenzivnih nastupa na sajmovima, promotivnih radionica i brend kampanja, pri čemu je hrvatska turistička ponuda već predstavljena na sajmovima u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Finskoj, Španjolskoj, Sloveniji i SAD-u. U veljači slijede važni sajmovi na tržištu Italije, Češke i Bavarske, gdje će posebno promovirati kontinentalna ponuda, a potom u ožujku i berlinska burza ITB, kada bi puno toga moglo biti jasnije.

Kako bi dodatno pojačali vidljivost i interes za Hrvatskom, u tijeku je i prva ovogodišnja HTZ-ova brend kampanja na trenutno vrlo osjetljivom tržištu Velike Britanije te u Njemačkoj, Švedskoj, Nizozemskoj i Španjolskoj, nakon čega kreće s velikom kampanjom za predsezonu na 12 emitivnih tržišta.

“Pratimo trendove i uzimamo u obzir da se konkurenti s južnih dijelova Mediterana snažno vraćaju, posebice Turska, ali mi nastavljamo svoj put koji se temelji na kvaliteti i održivom razvoju naših destinacija i turističkih proizvoda. Na tržištu se trebamo boriti isključivo kvalitetom, a ne niskim cijenama, jer mislim da Hrvatska nudi dobru vrijednost za novac i jedino se tako možemo uspješno nositi s konkurencijom”, smatra Staničić.

Poznato je, kako dodaje, da su hrvatski budžeti za promociju u odnosu na konkurenciju znatno skromniji i u određenim relacijama neusporedivi, ali baš zbog toga, primjerice, ugodno iznenađuju i bude ponos dva srebra i jedna bronca osvojena u SAD-u, odnosno tri prestižna “turistička oskara” u konkurenciji etabliranih turističkih velikana kao što su Australija, Barbados, Velika Britanija, Grčka ili Švicarska.

“Tada shvatite da osim raspoloživih budžeta puno drugih okolnosti utječe na popularnost neke destinacije: od kreativnih i inovativnih kampanja do stalne prisutnosti na određenom tržištu, odnosa s partnerima, trendova koji se ubrzano mijenjaju i drugog. Bitno nam je zadržati trenutnu stabilnu poziciju Hrvatske na ključnim europskim te ostvariti daljnji rast turističkog prometa na dalekim tržištima”, kaže Staničić.

Najavljuje plan prema kojemu, nakon lanjskog otvaranja predstavništva HTZ-a u Šangaju, ove godine slijedi otvaranje ureda u Seulu i Los Angelesu.

Napominjući da HTZ uz financijska sredstva koje ima na raspolaganju na svakom tržištu želi napraviti što bolji rezultat, iznosi da ukupni HTZ-ov budžet za ovu godinu iznosi oko 330,6 milijuna kuna ili 14 posto više od planiranog lanjskog budžeta. Većina od tih sredstava rezervirana je i pomno isplanirana godišnjim planom rada, no manji dio ostavljen je fleksibilnim, kako bi se moglo pravovremeno reagirati u slučaju potrebe i ad hoc podržati realizaciju neke kampanje, projekta ili ‘eventa’ koji će osigurati dodatni promotivni efekt na pojedinom tržištu.

“Veliki naglasak ove godine stavljamo i na domaće tržište, za koje planiramo provesti kampanju kojom želimo potaknuti potražnju domaćih gostiju za putovanjima unutar zemlje, u najvećoj mjeri za vrijeme pred i posezone. Ipak, s obzirom da hrvatski turizam oko 90 posto ukupnog prometa ostvaruje s europskih tržišta, okrenuti smo i prema europskim zemljama. To se prije svega odnosi na Njemačku, Veliku Britaniju, Poljsku, Italiju, Francusku, Mađarsku, Sloveniju i druge, gdje, kao i na dalekim tržištima, poput SAD-a, Kine i Južne Koreje, očekujemo nastavak pozitivnih trendova”, kaže Staničić.

Iako iz dijela turističkog sektora početkom ove godine stižu određene sumnje da ova godina za hrvatski turizam neće biti dobra kao lanjska, kao i informacije da je buking na stranim tržištima u ovo doba slabiji nego lani, Staničić trenutni buking na temelju informacija s tržišta ocjenjuje stabilnim, uz napomenu da je “svima jasno da će ova turistička godina biti vrlo zahtjevna”.

“Naš cilj je i dalje raditi na produženju pred i postsezone, vidljivosti Hrvatske kao turističke destinacije te povećanju turističke potrošnje. Želimo doprijeti do novih potrošača i dovesti nove goste u Hrvatsku, a osobno ću biti zadovoljan da ponovimo odlične turističke rezultate iz prošle godine”, zaključuje Staničić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram