Operativna dobit A1 Hrvatske u 2018. premašila 114 mln eura

Ekonomija 13. velj 201907:55 > 07:57
A1-Vip

A1 Hrvatska prošle je godine ostvarila 444,5 milijuna eura prihoda, što je 1,6 posto više nego u 2017. te operativnu dobit (EBITDA) od 114,1 milijun eura ili 4,6 posto više, izvijestila je ta telekom kompanija.

Poslovni rezultati A1 Hrvatska objavljeni su u sklopu financijskog izvješća matične Telekom Austria Grupe, a kako ističu iz A1, rast poslovnih rezultata u 2018. bio je podržan transformacijom u digitalnu kompaniju i ulaganjima u mrežu, tehnologiju, sadržaj i promjenu brenda (sa Vipneta na A1).

Ulaganja su prošle godine iznosila 87,8 milijuna eura ili 3,1 posto više nego u 2017., a iz A1 napominju da je regulatorno smanjenje naknada za korištenje frekvencije omogućilo dodatna ulaganja u razvoj i mrežne kapacitete. Podsjećaju i da su prošlog ljeta testirali 5G tehnologiju uz postignute brzine od 20 Gbit/s u živoj mreži.

Prihodi od posjetitelja u roamingu lani su bili niži zbog znatnog smanjenja veleprodajnih cijena, što nije nadoknađeno većim prometom, ali jest velikom potražnjom za mobilnim WiFi ruterima i većim prihodima od prodaje opreme.

U mobilnom segmentu zabilježili su nastavak rasta broja korisnika, za 3,4 posto, a kombinirajući fiksne i mobilne tehnologije omogućen je, kako kažu, pristup super brzom širokopojasnom internetu u cijeloj Hrvatskoj.

To potvrđuje i porast korisnika mobilnog širokopojasnog interneta za 18,2 posto.

U fiksnom segmentu nastavljen je također rast prihoda, unatoč padu broja fiksnih linija od 8 posto, a broj korisnika je porastao u svim segmentima fiksnog poslovanja – za 2,8 posto glasovne usluge, za 1,6 posto širokopojasni internet, a za 8,7 posto TV usluge, što pripisuju ulaganjima u sadržaj poput UEFA Lige prvaka.

Predsjednik Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančansky ocijenio je 2018. “dinamičnom godinom za pamćenje”, dodajući da je tvrtka istodobno prolazila digitalnu transformaciju, nastavila s izgradnjom optičke mreže, nadogradila mobilnu mrežu s naprednim funkcionalnostima, dovršila pravnu integraciju Metroneta te provela opsežan projekt promjene brenda.

“Sa svime time napravili smo zaokret iz tradicionalnog telekoma u digitalnu kompaniju te smo u potpunosti preuredili poslovne prostore u A1 kampusu u Zagrebu i prilagodili rad novom, agilnom načinu u sklopu procesa digitalne transformacije. Uz to smo ostali fokusirani i na korisnike kako bi im omogućili najbolje digitalno korisničko iskustvo i olakšali život u digitalno doba”, kaže Dvorjančansky.

Posebno naglašava da se napori A1 Hrvatska u digitalizaciji Hrvatske odražavaju u implementaciji brojnih 5G funkcionalnosti u mobilnoj mreži te u širenju fiksne optičke mreže s kojom su obuhvatili više od 508 tisuća kućanstava diljem zemlje.

“I u 2019. nastavit ćemo sa značajnim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu, sadržaj i esport”, poručio je Dvorjančansky.