Nastup 13 hrvatskih vinarija na danas otvorenom sajmu Beowine u Beogradu, koji se održava u sklopu Sajma turizma koji je otvoren do 24. veljače, prva je od četiri aktivnosti projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. godini Hrvatske gospodarske komore.
Projekt je težak milijun kuna, a 80 posto financirat će se novcem iz europskoga fonda, odnosno Vinske omotnice.
“Nastavljamo s prezentacijom Vina Croatia – vina mosaica u Srbiji jer smo procijenili da ovdje imamo izvozni potencijal. Kada govorimo o vinima, Srbija nam je četvrto izvozno tržište, a zahvaljujući kontinuiranim aktivnostima brendiranja koje HGK provodi od 2014. u zadnjih godinu dana izvoz je porastao preko 45 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine,“ rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević, naglasivši kako možemo biti izrazito ponosni na cijenu.
”Osim količine, u porastu je i izvozna cijena, s 5 i pol eura koliko je iznosila 2017. u prošloj je godini porasla na 6 eura po litri,” zaključio je Kovačević.
U Srbiju najviše izvozimo vino u bocama. U prvih 11 mjeseci izvezli smo 152 tisuće litara u vrijednosti 904 tisuće eura, što je za 279 tisuća eura više nego u istom razdoblju 2017.
Zanimljiv je i porast interesa za pjenušava vina koji se dogodio u 2018. godini.
“Ovo nam je prvi kontakt s tržištem Srbije, a odlučili smo se na takav korak zato što svake godine kada organiziramo kušanja imamo sve više posjetitelja iz Srbije koji izvanredno reagiraju na naše pjenušce. Isto tako, s obzirom na to da istarska malvazija odlično prolazi u Beogradu, a naši pjenušci u sebi imaju malvaziju, mislim da imamo dobru podlogu za naći svoje mjesto na vinskim kartama u Srbiji,“ kaže Katarina Peršurić Bernobić, vlasnica Pjenušaca Peršurić, koji inače izvoze oko 13 posto svoje proizvodnje.
“Statistički, ostalo otpada na domaću potrošnju, no u stvarnosti nije tako, jer naše pjenušce u Istri najviše piju stranci za vrijeme turističke sezone,“ rekla je Peršunić.
Na zajedničkom štandu predstavili su se još i vinarija Medea, Kutjevo, Vinarija Grabovac, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino.
Nakon prvog dana sajma održat će se i promotivna večera u poznatom restoranu Kalemegdanska terasa koja će omogućiti distributerima i vlasnicima restorana da dožive potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom poznatog sommeliera Aleksandra Dukovića iz Vinske Akademije Srbije.
Vinarije će se, u sklopu projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. predstaviti i u sklopu Winestyle festivala u hotelu Crowne Plaza u ožujku te u sklopu Novosadskog salona vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko putovanje u regiju Dalmacija u svibnju ove godine kako bi se mediji i vinski stručnjaci te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi, i to na temelju strategije branda Taste the Place.
Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend ‘Vina Croatia – Vina Mosaica’. Cilj im je povećati prepoznatljivost i pozicionirati Hrvatsku na vinsku kartu svijeta kao zemlju koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram