Janevski: Hrvatska za makedonski turizam jedno od strateških tržišta

Ekonomija 19. ožu 201907:30 > 07:32
Ilustracija

Hrvatska je za makedonski turizam jedno od strateških tržišta, s kojeg skoro svake godine bilježi poraste dolazaka turista, što očekuju i ove godine, dijelom i zbog snažnije promocije Makedonije u jadranskoj regiji, ističe direktor makedonske Agencije za promociju i podršku turizmu Ljupčo Janevski.

Janevski je u razgovoru za Hinu na marginama prošlotjednog međunarodnog sajma turizma Place2Go u Zagrebu, na kojemu je Makedonija bila prva zemlja-partner, istaknuo i da su Makedonija i Hrvatska tradicionalno prijateljske zemlje koje žele i širiti turističku suradnju i razmjenu, za što je izdvojio i dva bitna razloga.

“Prvi je što u Makedoniji raste broj dolazaka turista iz Hrvatske, pa ih je u 2018. bilo iznad 40 posto više nego u 2017., a drugi je već, vjerujem mnogima poznat, a to je da se mi kao narodi poznajemo i volimo dolaziti jedni kod drugih. Mi nudimo bogatu eno gastro ponudu, poznate su i naše prirodne ljepote te očuvanost okoliša, što su i glavni motivi dolaska turista”, kaže Janevski, dodajući da sve više surađuju i sa hrvatskim turističkim institucijama, ali i privatnim sektorom.

S te strane, Hrvatska im je i jedno od strateških tržišta za razvoj turizma, a o jačanju turističke suradnje, osim s ministrom turizma Garijem Cappellijem, razgovarao je i s predstavnicima Croatia Airlinesa, o mogućnostima otvaranja nove linije Ohrid-Zagreb. U planu je ovog proljeća i organizacija studijskog putovanja putničkih agenata iz Hrvatske u Makedoniju.

Po podacima te makedonske Agencije, turista iz Hrvatske prošle je godine u Makedoniji bilo nešto više od 22,6 tisuća, koji su ostvarili 43,7 tisuća noćenja, što su porasti od oko 45 posto u odnosu na 2017., a nastavak pozitivnog trenda iz Hrvatske u Makedoniji očekuju i ove godine.

S druge strane, i turisti iz Makedonije bilježe dvoznamenkaste poraste u hrvatskom turizmu, gdje ih je u komercijalnim smještajnim objektima prošle godine bilo 35,6 tisuća ili 18 posto više nego u 2017., dok su sa 127 tisuća noćenja u plusu od 21 posto.

“Janevski iznosi i podatke da oko 65 posto ukupnog turističkog prometa u Makedoniji čine strani turisti, a ukupno smo u 2018. zabilježili 1,1 milijuna dolazaka turista i 3,1 milijuna noćenja, što je bilo 13 odnosno 15 posto više nego u 2017. Izravni prihod od turizma nam se kreće nešto iznad 381 milijuna američkih dolara, a neizravni je i puno veći. Uglavnom, svake godine imamo porast prihoda od turizma oko 10 i više posto”, otkriva Janevski.

Napominje da u Makedoniji imaju ukupno oko 250 kategoriziranih hotela od tri do pet zvjezdica, kao i dosta privatnog smještaja, odnosno ukupno više od 45 tisuća turističkih kreveta, dok su među odredištima najposjećeniji Skopje i Ohrid, ali i Bitola (Bitolj) i Kruševo, kao i njihove planine i vinske regije.

“U dogovoru i rješenju s novim nazivom zemlje Sjeverna Makedonija vidimo također pozitivne mogućnosti za turizam, za kojeg i inače znamo da ne poznaje granice, i cilj nam je povezivanje destinacija u regiji. Računamo i da ćemo onih oko 4 do 5 milijuna turista koji godišnje tranzitno prođu kroz Makedoniju uspjeti malo ‘usporiti’ i zadržati u našoj zemlji”, kaže Janevski.

Ističe da se Makedonija promovira kao zemlja puna skrivenih blaga, cjelogodišnjeg turizma, jezera i planina, dobre hrane i vina, ali i adrenalina, te da turizam u ekonomiji zemlje ima važno razvojno mjesto koje povezuje i utječe na još 20 drugih djelatnosti, zbog čega sve turizmu pristupaju strateški i s održivim načelima razvoja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram