Istraživanje: Hrvati imaju 60-postotno znanje o osnovama osobnih financija

Ekonomija 29. tra 201920:50 > 20:52
Ilustracija

Istraživanje o financijskoj pismenosti, koje su Addiko banka i Institut za financijsko obrazovanje Štedopis proveli na više od 10.000 ispitanika iz cijele Hrvatske, pokazalo je tek 60-postotnu razinu znanja o osobnim financijama, izvijestili su u ponedjeljak iz Addiko banke.

Istraživanje je provedeno u sklopu online kviza u dvije faze projekta “Zašto ovo nismo učili u školi?”, od listopada 2017. do veljače 2018. i od listopada 2018. do veljače 2019. godinu, tijekom kojih je kvizove ispunio 10.067 ispitanika, a prosječan je točan odgovor samo 6,18 od 10 pitanja, navodi se u priopćenju.

Kako se nadalje navodi, najbolje znanje ispitanici su pokazali kod tema plaćanje na Internetu, digitalno bankarstvo te ispunite svoje želje, a najslabije kod obiteljskih financija, djece i novca te financijskih pojedinosti važnih za kupovinu stana i/ili automobila.

“Hrvatski građani nažalost još uvijek imaju nisku razinu znanja kad je u pitanju financijska pismenost”, ističe voditeljica projekta financijske pismenosti Addiko banke Katarina Kantolić, dodajući da je to i bio razlog zbog kojeg su proveli ispitivanje i u suradnji sa Štedopisom pokrenuli cijeli projekt.

Predsjednica Štedopisa Marina Ralašić kaže da su nalazi istraživanja usporedivi s nacionalnim istraživanjem Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga rađenim prema metodologiji OECD-a, gdje je prosječna ocjena financijske pismenosti građana iznosila 11,7 od mogućih 21 boda.

“Ako na 10 pitanja točno odgovorimo samo na šest znači da školskim rječnikom zaslužujemo ocjenu dovoljan, i to jedva, što ukazuje na nužne daljnje aktivnosti cjeloživotnog financijskog obrazovanja”, ističe Ralašić.

Po podatcima iz priopćenja, sadržaj projekta financijske pismenosti “Zašto ovo nismo učili u školi?” imao je dosad više od 133 tisuće pregleda, a tijekom ove i iduće godine najavljuje se ciklus o financijama posebno namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i njihovim potrebama.

U 10 tematskih cjelina projekta Addiko banka i Štedopis objavili su 63 članka s pomno odabranim temama, a s ciljem upoznavanja svih generacija s nužnim financijskim pojmovima te podizanja njihove financijske pismenosti. Najčitaniji članci su pritom bili “Otplata na rate ili anuitetna otplata i u čemu je razlika”, “Što je bolje fiksna ili promjenjiva kamatna stopa”, “Kako se snaći u svijetu kredita”, “Kako razgovarati s bankarom” te “Zaštitite se kad kupujete na Internetu”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.