U 2020. godini trebali bi biti poznati rezultati prvog istraživanja TOMAS o turističkim stavovima i potrošnji na području cijele Hrvatske, i to i izvan ljetnih mjeseci, kojeg prvi put ove godine zajednički provode Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i zagrebački Institut za turizam.
Najavljujući to istraživanje i rezultate, iz Ministarstva turizma i HTZ-a u ponedjeljak su naglasili da su do sada istraživanja TOMAS obuhvaćala samo jadranske županije, a da će ove godine obuhvat biti puno veći, s profilom, zadovoljstvom i potrošnjom turista na cijelom području Hrvatske, uključujući i sve kontinentalne županije, i to i u ljetu i izvan ljetnih mjeseci.
Riječ je o istraživanju “Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS Hrvatska 2019”, po metodologiji koju u različitim TOMAS istraživanjima (ljeto, nautika, za pojedine destinacije i druga) Institut za turizam provodi godinama, a u ovom sveobuhvatnom istraživanju planirani je uzorak 14.500 ispitanika/turista. Podatke će u istraživanju od domaćih i stranih turista iz više od 15 zemalja anketari prikupljati u više od 100 mjesta u Hrvatskoj, odnosno u svim jadranskim županijama, Zagrebu, Slavoniji te sjevernoj i središnjoj Hrvatskoj, i to u hotelima, hostelima, kampovima i objektima obiteljskog smještaja, uključujući i OPG-ove.
Na tom će projektu, kako dodatno doznaje Hina, biti angažirano oko 300 anketara, koji će istraživanje provoditi svakodnevno godinu dana, odnosno od 1. svibnja ove do 1. svibnja iduće godine, a HTZ za to izdvaja 1,25 milijuna kuna.
“Rezultati će biti važni za pripremu budućih programa”
Ministar turizma Gari Cappelli podsjetio je da će 2020., kada se očekuju rezultati tog istraživanja, na snagu stupiti i paket turističkih zakona, nedavno usvojen u saboru (o turističkim zajednicama, o turističkoj pristojbi i o članarini).
“Rezultati će biti važni za pripremu budućih programa i aktivnosti, sukladno našoj turističkoj politici, jer želimo odgovorno voditi turizam koji počiva na kvaliteti i održivosti, za što ćemo studije ove godine i prvi puta financirati kroz nedavno objavljeni javni poziv Razvoj javne turističke infrastrukture vrijedan 25 milijuna kuna”, poručio je Cappelli.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić važnim je istaknuo da će to istraživanje prvi put dati uvid u ‘sliku’ potražnje u razdobljima izvan glavne (ljetne) turističke sezone, što će omogućiti kvalitetnije evaluiranje dosad provedenih aktivnosti poticanja izvansezonskog turističkog prometa, kao i uspješnije pripreme idućih komunikacijskih kampanja.
“Prvi put imat ćemo i informacije o preferencijama turista koji posjećuju zelenu Hrvatsku, a kako je riječ o velikom i za provedbu zahtjevnom istraživanju, pozivamo sve turističke subjekte koji će biti izabrani u uzorak da ga podrže i omoguće anketiranje gostiju”, naglasio je Staničić, najavljujući da će dobivene rezultate koristiti i pri izradi novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma.
Ravnatelj Instituta za turizma Damir Krešić tim je povodom ocijenio da su podaci iz istraživanja TOMAS-a neophodni za unapređenje turističkog proizvoda i njegovu prilagodbu očekivanjima turista, ali i za izračun ukupnih prihoda od turizma i izradu satelitskog računa turizma.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram