Šest europskih potrošačkih udruga u petak je objavilo da su od regulatora matičnih zemalja zatražili pokretanje istrage o nezakonitim praksama tvrtki koje koriste platformu kineskog diva za internetsku prodaju Alibaba AliExpressa.
Kupci u europskim zemljama imaju pravo vratiti robu najkasnije dva tjedna od kupnje i u jamstvenom listu dobivaju jasne informacije o minimalno dvogodišnjem jamstvenom periodu. Platforme koje ugošćuju neovisne prodavatelje katkad pak imaju teškoća s ispunjavanjem takvih standarda.
Udruge za zaštitu prava potrošača u Belgiji, Francuskoj, Italiji, Luksemburgu, Nizozemskoj, Portugalu i Španjolskoj zatražile su od matičnih regulatora da istraže poslovne prakse AliExpressa koji uglavnom ugošćuje kineske prodavatelje.
“Ako želi trgovati na europskom tržištu, Alibaba mora poštivati ovdašnje propise. O tome se ne može pregovarati”, rekla je Sandra Molenaar, čelnica nizozemske potrošačkog udruženja Consumentenbond.
Iz tog su nizozemskog udruženja također istaknuli da AliExpress-ovi uvjeti poslovanja primoravaju potrošače da u slučaju spora idu na arbitražni sud u Hong Kongu, dok im pravila EU-a omogućuju da se obrate sudovima u matičnim zemljama.
Francuska potrošačka skupina UFC-Que Choisir izvijestila je pak da francuski kupci ne dobivaju dokumentaciju na francuskom jeziku.
Francuski ured za suzbijanje prijevara DGCCRF poručuje da je ozbiljno shvaća pritužbe, a isti odgovor dali su i iz AliExpressa.
“Pažljivo ćemo razmotriti pristigle pritužbe i spremni smo se uključiti u razgovore s Europskom komisijom i nadležnim vlastima”, izjavili su za AFP iz kineske kompanije za internetsku prodaju.
“Poštujemo prava potrošača i vrlo smo obzirni prema njihovoj zabrinutosti”, naglašavaju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram