Najveće njemačke kompanije zaostaju po rastu na međunarodnim ljestvicama, pokazala je analiza tvrtke za poslovno savjetovanje EY.
Istraživanje među tisuću najvećih svjetskih kompanija po prihodima, s izlistanim dionicama na burzama, pokazalo je da su 44 njemačke kompanije u prošloj godini rasle značajno sporije u odnosu na američke i azijske.
Prosječni prihodi njemačkih kompanija u prošloj su godini porasli za skromnih 1,2 posto, dok im je dobit prije kamata i poreza (EBIT) potonula čak 10 posto.
U usporedbi s time, američke su kompanije u 2018. prosječno ostvarile rast prihoda za 10,5 posto, dok je rast kod najvećih azijskih kompanija iznosio 10,1 posto, a kod kompanija u Europskoj uniji 7,7 posto.
Banke i osiguravajuća društva nisu uključena u istraživanje.
„Nakon nekoliko vrlo dobrih godina najveće su njemačke kompanije u prošloj godini bile pod pritiskom brojnih teškoća. Posebno ih je njihova značajna prisutnost na globalnoj razini izložila napetostima u međunarodnoj trgovini“, rekao je član izvršnog odbora EY-a Alexander Kron.
Najveća svjetska kompanija sa 68 milijardi dolara (oko 60 milijardi eura) prihoda je američki tehnološki div Apple. U usporedbi s time najveća njemačka kompanija je Volkswagen, s nešto ispod 14 milijardi eura prihoda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram