Francuski proizvođač automobila Renault izvijestio je u utorak da je u prvoj polovini godine prodao 6,7 posto manje vozila nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, upozoravajući na trend slabljenja prodaje širom svijeta.
Ukupno je francuska kompanija u prvih šest ovogodišnjih mjeseci prodala 1,94 milijuna lakih vozila.
Pad prodaje za 6,7 posto nešto je blaži u odnosu na kompletno globalno tržište koje se u promatranom razdoblju smanjilo za 7,1 posto, ističu u Renaultu.
Globalna automobilska industrija prolazi kroz teško razdoblje, obilježeno padom prodaje na velikim tržištima i trgovinskim barijerama. Jučer je francuska grupa PSA također izvijestila o značajnom padu prodaje u prvoj polovini godine, za čak 12,8 posto, zbog zaustavljanja proizvodnje u Iranu i snažnog pada prodaje u Kini.
“Renault je zadržao tržišni udio u prvoj polovini godine, i to u uvjetima naglog pada prodaje”, ističu u toj kompaniji.
Prodaja temeljnog brenda Renaulta potonula je u prvoj polovini godine 11,5 posto, dok su neki jeftiniji brendovi bilježili rast – Dacia za 4,5 posto, te ruska Lada za 6,8 posto.
Na europskom je tržištu prodaja na razini grupe stagnirala dok je u regiji koja obuhvaća Afriku, Bliski istok i Indiju potonula 27,7 posto, uglavnom zbog prošlogodišnjeg povlačenja iz Irana slijedom američke prijetnje sankcijama.
U euroazijskoj regiji koja uključuje i Rusiju isporuke su pale 5,2 posto, te za 3,9 posto na području obje Amerike.
Uprava pritom očekuje oporavak prodaje u Brazilu u cijeloj 2019., uz procijenjenu stopu rasta od osam posto.
Globalno bi se tržište pak ove godine trebalo ponovo smanjiti, i to za tri posto, predviđaju u Renaultu, prognozirajući pad ruskog tržišta za dodatnih dva do tri posto, stagnaciju u Europi, i to pod uvjetom da Britanija izađe iz Europske unije uz dogovor o budućem trgovinskom režimu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.