Posljednjih dana na adrese korisnika A1 fiksnih paketa stiže obavijest u kojoj se ističe kako će im račun od 1. rujna biti veći 20 kuna s uključenim PDV-om preko stavke Pristup uslugama fiksne mreže. Ovakva odluka operatora A1 Hrvatska dočekana je s negodovanjem, ali zbog toga sada imaju mogućnost prijevremenog raskida ugovora bez plaćanja naknade.
A1 Hrvatska, kao i svi drugi nacionalni teleoperatori, ima zakonsku obvezu obavještavanja korisnika o izmjenama uvjeta ugovora 30 dana prije njihova provođenja, a u slučaju promjene cijena usluga na štetu korisnika, kao i u posebnim slučajevima propisanim zakonom, sam korisnik ima pravo besplatnog raskida ugovora, u ovom slučaju u razdoblju od 2. do 31. kolovoza.
A1 Hrvatska u obavijesti ukazuje kako “veća kvaliteta usluge i sadržaja iziskuje kontinuirana ulaganja u gradnju, održavanje i modernizaciju mreže”, a poskupljenje se kreće u skladu s trendovima, kako bi se kvalitetna usluga zadržala i u budućnosti.
Novinara Glasa Slavonije razgovarali su s pravnicom Dunjom Mak, savjetnicom iz područja zaštite potrošača, kako bi provjerili je li doista dopušteno iznenadno poskupljenje tarife, te što nezadovoljni korisnici uopće mogu poduzeti, osim jednostavnog raskida ugovora.
“Trgovci, pa tako i telekomunikacijske tvrtke, imaju pravo na slobodnom tržištu proizvoljno određivati cijene svojih proizvoda i usluga, a dozvoljeno im je i da pojedine pakete, usluge ili proizvode čak i ukinu. Ovo potrošače čini nezadovoljnima jer su primorani dati se u potragu za novim i jeftinijim paketima koji odgovaraju njihovim potrebama i mogućnostima te osjećaju kao da je tvrtka “iznevjerila” ono što su ugovorili”, rekla je Mak.
“Međutim, moram upozoriti da su samim potpisivanjem ugovora pristali i na ovakvu mogućnost jer su svojim potpisom prihvatili pripadajuće Opće uvjete poslovanja, koji su ugovoru jasno naznačeni, pa ih imaju pravo tražiti i na uvid, a koji, među ostalim, propisuju i da tvrtka može poskupiti svoju uslugu, pri čemu će potrošač imati pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala. Nažalost, potrošači najčešće ne pročitaju ni cijeli ugovor, a pogotovo ne Opće uvjete poslovanja pa previde ovakve, za njih važne informacije”, ukazuje savjetnica Mak, detaljnije pojašnjavajući i sljedeće korake nezadovoljnih potrošača.
“Korisnici koji žele raskinuti postojeći ugovor mogu to učiniti pisanim putem, e-mailom, preporučenim pismom s povratnicom, jednostavnim odlaskom u poslovnicu, ali i prebacivanjem kod drugog operatora, koji će raskid zatražiti u njihovo ime. Bitno je samo paziti da se navedeno obavi unutar roka iz obavijesti koju su zaprimili”, podsjeća Dunja Mak, naglašavajući kako je trenutačno nezahvalno predviđati hoće li ova situacija izazvati povećanje cijena fiksnih paketa drugih operatora, ali prema neslužbenim informacijama kojima trenutačno raspolaže, vjeruje kako se zasad to ne bi trebalo dogoditi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.