Pad životnih osiguranja u Hrvatskoj

Ekonomija 14. kol 201913:15 > 13:21
Pixabay

Osiguravajuća društva su krajem srpnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 6,69 milijardi kuna, što je 7,1 posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Podaci HUO-a pokazuju snažniji rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11 posto, na 4,77 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 1,4 posto, na ukupno 1,92 milijarde kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem srpnja od 1,4 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,1 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u srpnju od 1,33 milijarde kuna, ili 5,2 posto više nego u srpnju 2018. godine.

Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 923,33 kune što je na godišnjoj razini više za 0,21 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,55 milijardi kuna, ili 1,8 posto većom u odnosu na srpanj 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 279,8 milijuna kuna, što je pad za 15 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje. No, s obzirom da je Croatia osiguranje zabilježila pad zaračunate premije za 1,33 posto, na 1,89 milijardi kuna, njen je tržišni udio snižen s 30,79 posto krajem srpnja prošle na 28,35 posto krajem srpnja ove godine.

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije za 19,38 posto, na 897,3 milijuna kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,40 posto (lani 12,02 posto).

Uz porast zaračunate bruto premije za 15,8 posto, na 726,8 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 10,85 posto (s lanjskih 10,04 posto), pokazuju podaci HUO-a.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.