Hrvatska je u samom vrhu Europske unije po rastu ekološke poljoprivredne proizvodnje, ali i dalje zaostaje po potrošnji ekološke hrane koja je u EU-u tri puta veća nego u Hrvatskoj, objavili su u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
“Zbog brzog rasta tržišta, ekološka proizvodnja sve je privlačnija domaćim poljoprivrednicima o čemu najbolje svjedoči podatak da se udio površina pod takvom proizvodnjom u Hrvatskoj udeseterostručio u posljednjih desetak godina”, istaknula je pomoćnica direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Žaklina Jurišić.
Iznijela je podatke da je u 2007. Hrvatska imala tek 7.577 hektara pod ekoloških uzgojem (0,63 posto ukupno korištenih poljoprivrednih površina), dok je prošle godine ta brojka porasla na 103.166 hektara (oko 7 posto ukupno korištenih poljoprivrednih površina).
U prošloj godini je broj ekoloških poljoprivrednih proizvođača porastao za gotovo devet posto u usporedbi s 2017., ili za 351 proizvođača (s 4.023 na 4.374).
Rastao je i broj prerađivača za 3,1 posto (s 357 na 368), navode iz HGK.
Kod biljne proizvodnje najzanimljiviji je porast uzgoja svježeg povrća i jagoda od 51 posto (724 tone više) u usporedbi s 2017. godinom. Povećana je i proizvodnja grožđa za 40 posto (porast za 1.616 tona), odnosno maslina za 33,6 posto (328 tona).
Podaci HGK pokazuju i da u ekološkom uzgoju stoke Hrvatska također bilježi pozitivne trendove – lani je tako u usporedbi s 2017. broj ekološki uzgojenih goveda porastao za 14 posto (sa 17.226 grla na 19.613), ovaca za 14,2 posto (s 54.583 na 62.315), koza za 24,2 posto (s 3.381 na 4.199) i svinja za 28,5 posto (s 1.468 na 1.887).
Pad proizvodnje, kako navode iz HGK, bilježi se u ekološkoj proizvodnji konzumnih jaja koja je pala za 12 posto
Iz HGK u priopćenju ističu kako veliki potencijal ekološke proizvodnje otkriva i veličina europskog tržišta za takve proizvode koje se procjenjuje na preko 30 milijardi eura (60-ak eura po stanovniku), dok se u Hrvatskoj kreće oko 100 milijuna eura (23,6 eura po stanovniku).
Udio vrijednosti maloprodaje ekoloških prehrambenih proizvoda u ukupnoj maloprodaji u Hrvatskoj je oko 2,5 posto, a u EU oko 5 posto, navodi se u priopćenju HGK.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.