Kontinentalni dio Hrvatske ima sve preduvjete za stvaranje konkurentne turističke ponude, ali nedostaju nam kvalitetni turistički proizvodi i obrazovani ljudi, poručuje dr. sc. Romana Lekić.
“Može li hrvatski turizam razvijati cjelogodišnju ponudu?”, pitanje je koje se vječno provlači u domaćem medijskom prostoru. Ne samo da može, nego i mora. Turistički rezultati nikako ne bi smjeli ovisiti o vremenskim prilikama, suncu i moru. Oni bi trebali biti utemeljeni na turističkoj ponudi koja je gostima atraktivna tijekom cijele godine i zanimljivim turističkim sadržajima koji se ne odnose samo na obalni dio Lijepe naše.
Udio turizma u hrvatskom BDP-u iznosi oko 17 posto, što nije zanemariva brojka. Razvojem kontinentalnih destinacija, kreiranjem proizvoda koji nisu ovisni isključivo o suncu i moru, stvaranjem kvalitetnih sadržaja na mikro i makro razini, ulaganjem u kvalitetu ponude i upravljanjem doživljajima u skladu s očekivanjima suvremenog turista, možemo produljiti 4-5 mjeseci turističke sezone na 12 mjeseci, tj. na turističku godinu.
Kontinent Hrvatske kao „The next big thing“ u turizmu
Velik i još neiskorišten potencijal za to ima kontinentalna Hrvatska, iako se dosadašnji razvoj pokazao relativno sporim. U područje kontinentalne Hrvatske najčešće ubrajamo središnji dio Hrvatske, Slavoniju i Baranju te Zagreb s okolicom. Ovi dijelovi Hrvatske mogu se, primjerice, pohvaliti razvijenim seoskim, ali i zdravstvenim turizmom pa tu svakako treba spomenuti toplice poput Varaždinskih toplica, Stubičkih, Krapinskih i Tuheljskih toplica. Ne manje važne su i brojne manifestacije koje se već godinama tradicionalno vežu uz taj prostor – Vinkovačke jeseni, Špancirfest u Varaždinu, Porcijunkulovo u Čakovcu, Ljeto u dvorcu Oršić, Tabor Film festival, Osječko ljeto kulture, Zagrebačko kulturno ljeto, vrbovečki Kaj su jeli naši stari, karlovački Dani piva i sl.
Sve to može biti iznimno privlačno za domaće i inozemne goste. Čak niti putovanje do kontinentalnih destinacija više nije toliko otežano. Naime, nekoliko low cost aviokompanija ima letove do zračnih luka u Zagrebu i Osijeku, što stranim gostima omogućuje brže i povoljnije putovanje. Destinacije kontinentalne Hrvatske također su lako dostupne i turistima koji se odluče putovati automobilom. Kada stignu na svoje odredište vrlo lako mogu obići sve pješice, a za one koji žele uzduž i poprijeko upoznati mjesto u koje su došli, tu su organizirane biciklističke ture.
Imamo temelje za stvaranje konkurentne turističke ponude
“Polazeći od prirode, kulturne baštine, preko sportskih i zdravstvenih sadržaja pa do gastronomskih i kulturno-zabavnih manifestacija, postoje svi temelji za stvaranje konkurentne turističke ponude. Osim smještajnih kapaciteta nedostaju nam kvalitetni turistički proizvodi te sustavan rad na razvoju specifičnih oblika turizma. Osim na razvoju proizvoda, sadržaja i specifičnih oblika turizma, veliki izazov je na obrazovanju kadrova”, ističe pročelnica Odjela za turizam na Edward Bernays University Collegeu dr. sc. Romana Lekić.
Upravo iz tog razloga pokrenut je preddiplomski studij „Menadžment i marketing turističke destinacije“, koji studentima daje sve kompetencije kako bi mogli raditi na razvoju turizma kakvog Hrvatska treba. Poseban naglasak u obrazovanju budućih stručnjaka posvećen je holističkom pogledu na turizam. Kroz tri godine (šest semestara) prati se proces razvoja turističke destinacije, a na trećoj, završnoj godini studija studenti uče kako na konkretnim primjerima prepoznati indikatore koji ukazuju na stagnaciju destinacije, analizirati ih te predložiti poboljšanja i nove modele za uspješan rad destinacije kao cjelovitog sustava.
Obvezna stručna praksa obavlja se u Hrvatskoj i inozemstvu, a tijekom prakse studenti će, ovisno o specifičnostima organizacije u kojoj obavljaju praksu, biti direktno uključeni u svakodnevne aktivnosti i problematiku rada, upoznat će se sa specifičnostima administrativnih, rukovodećih i drugih poslova organizacije.
Više informacija o upisu na studij „Menadžment i marketing turističke destinacije“ provjerite na bernays.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter| Facebook | Instagram.