Oglas

Glovo & Wolt povećali prodaju restoranima, ali neki se sada i žale

author
N1 Info
25. lis. 2019. 10:26
>
10:30
foodora-3402507_1920
Ilustracija | Ilustracija

U posljednjih godinu dana u Zagrebu su se pojavile dvije globalne aplikacije za brzu dostavu hrane - prvo finski Wolt, prepoznatljiv po biciklistima s velikim plavim torbama na leđima, a potom i španjolski Glovo, sa žutima. Njihova pojava obradovala je, uz kupce, vlasnike onih restorana koji prije nisu imali vlastitu dostavu, pa im se promet sada znatno povećao.

Oglas

"Neki su povećali promet i do 100 posto! Dosad su restorani sami zapošljavali dostavljače, kojima je trebalo osigurati i vozila. To je komplicirana i skupa djelatnost ako nemate volumen - velikima može biti isplativa, ali ne i malima", rekao nam je Teo Širola, generalni direktor Glova za Hrvatsku.

Međutim, dio vlasnika velikih restorana sad je nezadovoljan, i to zbog 'kanibalizacije' postojećih gostiju - žale se kako njihovi stari gosti sada naručuju hranu kod kuće i više ne izlaze u restorane.

A to znači da ugostitelji prodaju manje predjela, juhe, salate, deserta i, što je najvažnije - ne prodaju niti butelju vina, na kojem se najviše zarađuje. "Istina je, ima slučajeva kanibalizacije, ali ne previše, jer obično nije riječ o istim ljudima, mi ne krademo goste restoranima.

Glovo svoju uslugu naplaćuje iz postotka cijene dogovorenog s nekim od 200 restorana s kojima zasad imaju potpisan ugovor, plus devet kuna dodatne naknade koju plaća kupac. Poželi li, pak, kupac jelo iz restorana s kojim Glovo nije ugovorio suradnju, platit će više - standardnu restoransku cijenu uvećanu za trošak dostave od 30-ak kuna, jer u tom slučaju dostava nije ugrađena u cijenu hrane.

Dostavu hrane naruči onaj tko nema volje ili vremena otići u restoran, ili pak sjedi popodne doma, igra se s djecom i poželi nešto fino s njima pojesti, a nema želje kuhati. Takav kupac niti nije namjeravao otići u restoran. A onaj tko želi izaći na večeru s prijateljima ili partnerom neće naručivati dostavu, ta osoba želi restoranski doživljaj, jer to je i društveni događaj", objašnjava Širola, piše Poslovni dnevnik.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama