U posljednjih godinu dana u Zagrebu su se pojavile dvije globalne aplikacije za brzu dostavu hrane - prvo finski Wolt, prepoznatljiv po biciklistima s velikim plavim torbama na leđima, a potom i španjolski Glovo, sa žutima. Njihova pojava obradovala je, uz kupce, vlasnike onih restorana koji prije nisu imali vlastitu dostavu, pa im se promet sada znatno povećao.
“Neki su povećali promet i do 100 posto! Dosad su restorani sami zapošljavali dostavljače, kojima je trebalo osigurati i vozila. To je komplicirana i skupa djelatnost ako nemate volumen – velikima može biti isplativa, ali ne i malima”, rekao nam je Teo Širola, generalni direktor Glova za Hrvatsku.
Međutim, dio vlasnika velikih restorana sad je nezadovoljan, i to zbog ‘kanibalizacije’ postojećih gostiju – žale se kako njihovi stari gosti sada naručuju hranu kod kuće i više ne izlaze u restorane.
A to znači da ugostitelji prodaju manje predjela, juhe, salate, deserta i, što je najvažnije – ne prodaju niti butelju vina, na kojem se najviše zarađuje. “Istina je, ima slučajeva kanibalizacije, ali ne previše, jer obično nije riječ o istim ljudima, mi ne krademo goste restoranima.
Glovo svoju uslugu naplaćuje iz postotka cijene dogovorenog s nekim od 200 restorana s kojima zasad imaju potpisan ugovor, plus devet kuna dodatne naknade koju plaća kupac. Poželi li, pak, kupac jelo iz restorana s kojim Glovo nije ugovorio suradnju, platit će više – standardnu restoransku cijenu uvećanu za trošak dostave od 30-ak kuna, jer u tom slučaju dostava nije ugrađena u cijenu hrane.
Dostavu hrane naruči onaj tko nema volje ili vremena otići u restoran, ili pak sjedi popodne doma, igra se s djecom i poželi nešto fino s njima pojesti, a nema želje kuhati. Takav kupac niti nije namjeravao otići u restoran. A onaj tko želi izaći na večeru s prijateljima ili partnerom neće naručivati dostavu, ta osoba želi restoranski doživljaj, jer to je i društveni događaj”, objašnjava Širola, piše Poslovni dnevnik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram