U Kini, najvećem svjetskom tržištu, potražnja je manja zbog slabog kreditiranja, kupnje rabljenih te strožih standarda ispušnih plinova.
Svjetska automobilska industrija ovu će godinu htjeti zaboraviti što je prije moguće.
Prema podacima agencije Fitch, tijekom ove godine koja je na izmaku globalna prodaja automobila pala je za 3,1 milijun vozila što je oko četiri posto manje nego godinu ranije. Osim što je ova godina već druga zaredom koja je donijela pad prodaje, u Fitchu naglašavaju i kako će 2019. ostati upamćena po najsnažnijem smanjenju prodaje novih vozila od 2008. kada je globalna financijska kriza potresla svijet.
Ključni pokretač
U Fitchu očekuju da će ove godine biti prodano 77,5 milijuna vozila. Prošle godine prodano je 80,6 milijuna vozila nakon što je godinu ranije vlasnika pronašlo 81,8 milijuna auta. “Pad globalnog tržišta automobila od sredine 2018. ključni je pokretač pada globalne proizvodnje, a perspektiva prodaje automobila postala je mnogo gora od naših očekivanja”, izjavio je Brian Coulton, glavni ekonomist Fitcha, a prenosi CNN.
Podsjetimo, stanje u globalnom proizvodnom sektoru jedan je od utega svjetskoj ekonomiji već cijelu godinu. A automobilska industrija najjasnije odražava to usporavanje. Naime, zbog slabog rasta kreditiranja, veće potražnje za rabljenim vozilima te novih standarda emisije ispušnih plinova značajno je smanjena potražnja za novim automobilima u Kini, najvećem svjetskom tržištu. Za prvih 10 mjeseci ove godine prodaja na kineskom tržištu potonula je 11 posto i najviše je zaslužna za povlačenje cjelokupnog svjetskog tržišta.
Početkom godine vlada u Pekingu smanjila je i subvencije za električna vozila što je smanjilo prodaju i tog segmenta. Međutim, sve manje kupaca u prodajnim salonima proizvođača automobila fenomen je koji se nije zaustavio samo na kineskim granicama. Uz zapadnu Europu, pad prodaje očekuje se i u Brazilu, Rusiji i Indiji.
“Malo je razloga za pretpostavku pozitivnog zaokreta globalne prodaje automobila u 2020. godini, čak i ako se prodaja u Kini oporavi za jedan posto. To znači da će automobilska industrija vjerojatno nastaviti biti veliki uteg globalnoj proizvodnji i gospodarstvima s velikom izloženošću tom sektoru, poput Njemačke”, smatra Coulton.
Smanjenje u Audiju
Kada je već riječ o Njemačkoj, valja naglasiti kako je tamošnji proizvođač luksuznih automobila Audi objavio u utorak da će do 2025. ukinuti ukupno 9500 radnih mjesta, od čega 7500 u matičnoj zemlji, kako bi smanjio troškove i reorganizirao poslovanje za potrebe prijelaza na proizvodnju električnih vozila. Ukidanje radnih mjesta neće podrazumijevati otkaze već će pratiti “demografsku krivulju, posebno kroz kadrovsku obnovu i novi, atraktivan program prijevremenog umirovljenja”, poručili su iz Audija.
Ta kompanija predviđa “optimizaciju proizvodnih kapaciteta” u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu. Tako će godišnji kapacitet u Ingolstadtu biti 450.000 automobila, a u Neckarsulmu 225.000, objavila je kompanija. Trenutni je kapacitet u Neckarsulmu 300.000 vozila, ali tvornica već dugo proizvodi znatno manje automobila zbog krize u segmentu automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, piše Poslovni dnevnik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.