Bruto premija osiguravajućih društava krajem studenog 9,7 milijardi kuna

Ekonomija 11. pro 201915:32 > 15:33
Morgue File (Ilustracija)

Osiguravajuća društva su krajem studenoga imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 9,69 milijardi kuna, što je 6,89 posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11,3 posto, na 6,9 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala, za 2,6 posto, na 2,8 milijardi kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem studenog od 2,13 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u rujnu od 2,02 milijarde kuna, ili 5,43 posto više nego u studenom 2018. godine.

U prvih jedanaest mjeseci ove godine sklopljeno je 2.180.282 police, što je 107.780 polica, ili 5,2 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna, pak, premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 927,85 kuna, što je na godišnjoj razini više za 0,22 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 2,3 milijarde kuna, ili 1,2 posto manjom u odnosu na studeni 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 387,4 milijunom kuna, što je pad za 9,3 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 1,8 posto, na 2,56 milijardi kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 28,77 posto, koliko je iznosio krajem studenog prošle godine, na 26,42 posto krajem jedanaestog mjeseca ove godine.

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije, za 17,2 posto, na 1,27 milijardi kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,08 posto, u odnosu na lanjskih 11,93 posto.

Uz porast zaračunate bruto premije za 14,7 posto, na 1,13 milijardi kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 11,64 posto, s lanjskih 10,85 posto, pokazuju podaci HUO-a.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.