Stroga provedba europskih propisa o zaštiti ravnopravne tržište utakmice priječi razvoj velikih kompanija koje bi se mogle ravnopravno natjecati s onima iz Kine i SAD-a, upozorio je u utorak čelnik danskog logističkog diva Maerska.
“Je li zaista dobra ideja da ne dopuštamo stvaranje velike europske kompanije koja bi imala jaku poziciju na globalnoj razini? Time riskiramo da nas nadmaše kineske kompanije na koje Europska unija ne može utjecati”, kazao je Soren Skou u intervjuu za Reuters.
Skou je član Europskog okruglog stola za industriju (ERT), lobističke skupine koja okuplja 55 izvršnih direktora i članova upravnih odbora velikih europskih kompanija. Prošlog mjeseca udruga je pozvala EU da razvije novu strategiju za poboljšanje globalne konkurentnosti.
Pitanje blokade europskih ‘šampiona’ dospjelo je u žižu javnosti nakon što je Bruxelles u veljači prošle godine blokirao spajanje vodećih europskih proizvođača brzih vlakova, njemačkog Siemensa i francuskog Alstroma, zbog mogućeg stvaranja monopola.
Njemačka i Francuska su nakon takve odluke Europske komisije zatražile izmjenu europskih zakona o zaštiti tržišnog natjecanja kako bi se uvažili globalni izazovi, podsjeća Reuters.
Europska povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager objasnila je blokadu zaštitom konkurencije u europskom sektoru željezničke opreme, odbacivši argument Siemensa i Alstoma da žele uspješnije konkurirati kineskom CRRC-om na europskom tržištu.
“Zaštita tržišnog natjecanja ne bi se trebala svoditi samo na zaštitu potrošača. To je iznimno važno, no ako nam onemogućuje stvaranje europskih kompanija koje će uspješno konkurirati na globalnoj razini, to bi dugoročno mogao postati veliki problem za EU”, naglasio je čelnik danske kompanije.
“Ne možemo dopustiti da SAD i Kina nižu pobjedu za pobjedom u svjetskoj tehnološkoj utrci dok mi gubimo vrijeme na razglabanja o pitanjima koja pripadaju kompanijama iz prošlog stoljeća”, dodao je.
Glasnogovornica Europske komisije odgovorila je na njegov istup tvrdnjom da europski propisi “nisu blokirali stvaranje velikih europskih tvrtki”.
“Komisija je tijekom godina odobrila brojna velika spajanja koja su stvorila europske prvake ili su omogućila njihovo širenje – primjer su Peugeotovo preuzimanje Opela i InBev-ova kupnja SABMillera”, rekla je glasnogovornica EK.
Dodala je i da su Siemens i Alstom već bili globalni igrači u sektoru željezničke opreme pa im spajanje nije bilo potrebno da bi uspješno konkurirali na globalnom tržištu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.