"Hrvatski vozači kamiona koji dolaze iz Italije od danas pod pasivnim nadzorom"

Ekonomija 02. ožu 202015:00 > 15:12
Goran Stanzl/PIXSELL

Predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa pri HGK Darko Vukadinović objasnio je za N1 kako su mjere opreza oko koronavirusa zasad utjecale na hrvatske prijevoznike i još jednom istaknuo problem manjka radne snage.

Anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK) pokazala je da dvije trećine (66 posto) hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice situacije s koronavirusom na svom poslovanju, a preko polovice njih (53 posto) je izjavilo da im je pao promet.

Najviše su pogođene putničke agencije, firme koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistika, a zasad male i srednje tvrtke osjećaju veći negativan utjecaj nego velike kompanije.

VEZANA VIJEST

To je potvrdio i predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa pri HGK Darko Vukadinović koji je u razgovoru za N1 istaknuo da mali prijevoznici najjače osjećaju udarce i izvanredne mjere uzrokovane koronavirusom.

“U posljednjih tjedan dana tijekom okolnosti s koronavirusom, koje su sad svima jako dobro poznate, dogodio se veliki udar na hrvatsko prijevozništvo. Italija kao najveći bilateralni partner, a posebno ove četiri sjeverne pokrajine (Lombardija, Veneto, Emilia Romagna i Ligurija) najzahvaćenije virusom su najzastupljenije i roba se u velikoj većini slučajeva kreće tim cestovnim pravcima”, rekao je Vukadinović pa pojasnio:

“Odluka kriznog stožera bila je da sve vozače, koji imaju ukrcaj u navedenim pokrajinama, dolaskom na granicu policija upućuje sanitarnoj inspekciji koja ih je automatski slala na 14-dnevnu samoizolaciju. To automatski znači da su ti vozači “izvan pogona” iako se ni na koji način nije utvrdila zaraza.”

#related-news_0

To je, naravno, uzrokovalo probleme u prijevozništvu, posebno u svjetlu činjenice da iz HGK već godinama upozoravaju na nedostatan broj vozača.

“Specifično je da u tih 14 dana vozači nisu mogli ništa raditi i to je bio veliki udar na manje i srednje tvrtke čije je poslovanje većinom ili u cijelosti bazirano na prometnim tokovima prema i iz Italije”, rekao je Vukadinović i dodao:

“U kroničnom nedostatku vozača nakon što su ti vozači stavljeni u samoizolaciju, nemoguće je bilo pronaći druge vozače jer ni oni nisu htjeli biti bez posla 14 dana, ako bi morali putovati u sporne regije, a to se odrazilo na gospodarske tokove. To je bio udar i na kupce, proizvođače, uvoznike i trgovce.”

Međutim, pritiskom udruženja vozača odluka je promijenjena i od danas vozači više ne moraju automatski u samoizolaciju, ali se moraju pridržavati mjera opreza.

#related-news_0

“Snažnim pritiskom prijevozničkih udruga odluka je promijenjena i od danas su ti vozači pod pasivnim nadzorom što znači da mogu, ako nemaju simptoma, nastaviti s radom i svaki dan se telefonski javljati epidemiologu”, otkrio nam je Vukadinović dodajući da se prijevoznici pridržavaju mjera zaštite – od maski do dezificijensa i što manje kontakta.

Dodao je da se ovaj problem samo naslonio na problem koji postoji već devet mjeseci, a radi se o “ograničenju teretnog tranzitnog prometa kroz Sloveniju, što je načelno preusmjerilo čitav teretni promet za/iz Italije na jedan granični prijelaz i to je Bregana”, rekao je i objasnio da devet mjeseci traje bitka hrvatskog prijevozništva da bi se stvari vratile na staro “jer je presedan da druga zemlja određuje kamo prijevoznici mogu voziti”, istaknuo je Vukadinović i dodao da ministarstvo na taj problem nije odgovorilo.

Hrvatski prijevoznici su tražili da se pravilnik u takvom obliku stavi izvan snage, ili da se odredi deset većih graničnih prijelaza od sjevera prema jugu, ili da se uvedu protumjere Hrvatske po regijama ili županijama slovenskih prijevoznika.

“Do danas ta mješovita komisija nije se sastala u punom sastavu (s predstavnicima hrvatskih pprijevoznika) nego na pregovore odlaze dužnosnici iz ministarstva prometa koji dosad nisu napravili gotovo ništa”, rekao je Vukadinović.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.