Privredna banka Zagreb (PBZ) objavila je u srijedu mjere za pomoć klijentima, građanima i poslovnim subjektima, čiji su prihodi i poslovanje pogođeni pandemijom koronavirusa, a koje uključuju odgodu plaćanja kreditnih obveza na razdoblje od minimalno tri mjeseca.
Kada je riječ o građanima, iz PBZ-a navode da će omogućiti odgodu plaćanja svim korisnicima kredita kod kojih je došlo do pogoršanja financijske situacije smanjenjem ili potpunim gubitkom prihoda.
Ta mjera podrazumijeva odgodu plaćanja glavnice kredita i pripadajućih kamata po kreditima u redovnoj otplati, na razdoblju od tri mjeseca, uz mogućnost produljenja za dodatna tri mjeseca, kaže se u priopćenju.
Zahtjevi za odgodom plaćanja zaprimat će se u razdoblju od 15. travnja do 31. svibnja ove godine, a korisnicima kredita koji namjeravaju podnijeti zahtjev banka, u cilju brze realizacije savjetuju pripremu dokumentacije kojom se dokazuje pogoršanje financijske situacije uzrokovane pandemijom, kao što su na primjer odluka o otkazu ili potvrda poslodavca o smanjenju primanja.
Iz PBZ-a korisnicima kredita kod kojih nije došlo do pogoršanja financijskog položaja i imaju redovite prihode preporučuju da i dalje nastave izvršavati svoje financijske obveze sukladno ugovorima i otplatnim planovima.
Kako je u ovim okolnostima socijalno distanciranje i sigurnost klijenata od osobite važnosti, kažu iz PBZ-a, osigurali su i podnošenje zahtjeva za odgodom plaćanja putem interneta, što će na stranici www.pbz.hr korisnik kredita moći učiniti u nekoliko jednostavnih koraka.
Banka će, ovisno o preporukama nadležnih državnih tijela, osigurati podnošenje zahtjeva i u poslovnicama, kažu iz banke te dodaju da su osim odgode plaćanja po kreditima, korisnicima prekoračenja po tekućem računu omogućili zadržavanje postojeće visine prekoračenja neovisno o promjeni u primanjima.
Kada je pak riječ o mjerama za poslovne subjekte, iz PBZ ističu da su donijeli prvi paket financijskih mjera kako bi osigurali pomoć za poslovanje pravnih osoba i obrtnika pogođenih ekonomskim posljedicama koronavirusa.
“PBZ je implementirala Mjeru 1 za pravne osobe i obrtnike kroz mogućnost odgode plaćanja kreditnih obveza, kamate i glavnice, u razdoblju od tri mjeseca i šest mjeseci, ovisno o vrsti proizvoda”, kažu iz PBZ-a te dodaju da su omogućili internetsku predaju zahtjeva za moratorij obveza po kreditu.
Kako daljnje pojašnjavaju, u razdoblju moratorija kreditne obveze, kamata će se obračunavati, ali se neće naplaćivati. Obračunata kamata će dospjeti jednokratno nakon isteka razdoblja moratorija, ugovorena kamatna stopa se ne mijenja, a banka ne naplaćuje naknadu za obradu zahtjeva za moratorij.
Sve dodatne informacije klijenti mogu dobiti od svog menadžera za odnose s klijentima, na internetskoj stranici banke, pozivom na besplatan broj telefona 0800 729 266 ili putem slanja elektronske pošte.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.