Projekcije novčanih tijekova koje su se obično radile na kvartalnoj bazi, sad se češće rade na tjednoj.
Pita li se financijske direktore tvrtki u Hrvatskoj, više od polovice ih smatra da će korona-kriza trajati između 6 i 12 mjeseci.
Pokazalo je to najnovije istraživanje Ernst &Younga provedeno među financijašima tvrtki raznih sektora i profila. Ono usto sugerira i da najviše financijaša (46%) misli da će gospodarstvo posljedice epidemije osjetiti 1 do 2 godine, dok ih tek nešto manje (43%) misli da će se osjetiti 2 do 5 godina.
Direktori se pritom najviše pribojavaju globalne recesije; čak 82% ih to smatra najvećom prijetnjom. Više od tri četvrtine navodi utjecaj epidemije na rezultate, buduća razdoblja te likvidnost i kapitalne resurse, a među značajnijim posljedicama krize ističu i smanjenje potrošnje i povjerenja potrošača.
Tri od pet ispitanika navodi utjecaj korona-krize na određene dijelove njihova poslovanja (61 %), a upola manje ih očekuje “veoma zabrinjavajući utjecaj na poslovanje”.
S padom prihoda i/ili dobiti računa 73 % financijaša, koji većinom drže i da će u idućim mjesecima do izražaja će više doći povećane potrebe za zaštitom radnika (od politike bolovanja do manjih potreba za radnicima).
Četiri od pet tvrtki razmatra rezanje troškova, tri četvrtine ih važe odgađanje planiranih investicija, a tek nešto manje (73 %) navodi korištenje državnih mjera.
Iz E&Y-ove ankete proizlazi i da je se poslovni sektor brzo prilagodio novonastaloj situaciji; 52 % ispitanika tvrdi da im je za to trebalo dva do četiri tjedna, a 45% ih se prilagodilo u tjedan dana. Više od polovice ih je pritom iskoristilo situaciju za okretanje novim informacijskim tehnologijama i rješenjima.
#related-news_0
Epidemija je natjerala tvrtke i na prilagodbe u upravljanju likvidnošću. Projekcije novčanih tijekova koje su se obično radile na kvartalnoj bazi, sad se češće rade na tjednoj. U E&Y-u kažu kako je pozitivan signal to što 69 % ispitanika tvrdi da je u mogućnosti financirati poslovanje u uvjetima Covida-19 duže od tri mjeseca, a 27 % to može do 3 mjeseca.
“Ciljevi i planovi koje su tvrtke imale prije krize su sada stavljeni u drugi plan, jer je fokus na adresiranju novih izazova, u prvom redu fleksibilnosti i brzine prilagodbe novim okolnostima. Za mnoge će to značiti i promjenu u strategiji poslovanja”, kaže Ivana Krajinović iz EY Hrvatska, piše Poslovni dnevnik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.