Tehnološke inovacije u okruženju sve intenzivnije mijenjaju naše životne navike, uključujući i navike plaćanja. Tražimo da nam sve bude lako i dostupno, jednostavno za korištenje, a transakcije izvršene jednim klikom i u svega nekoliko sekundi.
Može li se novac nekome poslati jednostavno i brzo, kao što je brzo slanje email-a ili SMS-a? Zašto pamtiti i unositi broj bankovnog računa, odnosno, zašto on ne bi bio jednak broju mobitela? Njih svatko ima pohranjene u memoriji mobitela, lako su dostupni i jednostavni za korištenje.
DA. Broj mobitela može biti Vaš bankovni račun, s kojega se mogu inicirati plaćanja i na koji se mogu primati novčana sredstva.
Kako bi to bilo moguće, potrebno je ovu uslugu ugovoriti u Vašoj banci. Ona će izvršiti provjeru podataka i Vaš broj mobitela ili više njih vezati uz samo jedan, Vaš bankovni račun (IBAN). Nije moguće isti broj mobitela vezati uz više bankovnih računa.
Odabirom usluge korištenja Registra posrednih identifikatora računa (RPIR), banka će u centralnom registru Fine evidentirati koji IBAN je vezan uz određeni broj mobitela. Banka sudionik RPIR-a u svako doba, u samo nekoliko sekundi, može od RPIR-a dobiti podatak koji IBAN je vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome koja je banka registrirala podatak u RPIR-u i je li vlasnik IBAN-a njezin klijent.
Podaci u registru dostupni su isključivo bankama sudionicima RPIR-a, kontinuirano 24/7/365 dana u godini. Sudionici RPIR-a odgovaraju za točnost i ažurnost podataka u registru.
Trenutno registar omogućuje da se uz određeni IBAN mogu vezati sljedeći podaci: broj mobitela, e-mail adresa ili osobni identifikacijski broj građana (OIB).
Korištenjem ove usluge omogućeno je izvršavanje plaćanja na određeni broj mobitela kojeg korisnik odabire u svojim kontaktima u mobitelu. Plaćanje na broj mobitela će se izvršiti ako je podatak registriran u RPIR-u, neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada ili koju mobilnu uslugu banke koristi. Banka u registru provjerava koji IBAN pripada Vašem kontaktu, odnosno, odabranom broju mobitela, te dalje inicira platni nalog temeljem dobivenog IBAN-a.
Jedina briga korisnika je ažuriranje podataka o kontaktima u mobitelu (kako novac ne bi bio uplaćen na pogrešan broj mobitela, a time i na pogrešan račun) te deaktiviranje usluge ili promjena podataka u banci, ako promijeni broj mobitela.
U početku, Finin registar će se koristiti samo na području Republike Hrvatske, a kasnije će se osigurati razmjena podataka sa sličnim registrima u EU, čime će biti omogućena plaćanja na broj mobitela odabranog kontakta diljem EU, priopćili su iz Fine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.