Unatoč smanjenju cijena, obiteljski smještaj bilježi veliki pad rezervacija, a pretrpljena financijska šteta za najveći se dio iznajmljivača kreće do 50 tisuća kuna, pokazala je anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK) o utjecaju koronavirusa na poslovanje pružatelja obiteljskog smještaja.
Čak 95 posto ispitanika ima smanjen broj rezervacija u odnosu na prošlu godinu, unatoč tome što je tri četvrtine njih smanjivalo cijene, većinom do 30 posto, objavili su u ponedjeljak iz HGK.
Gotovo trećina anketiranih ili njih 31 posto bilježi pad rezervacija veći od 80 posto, a 90 posto ih bilježi i otkaze rezervacija, s tim da je za srpanj i kolovoz udio otkazanih rezervacija najvećim dijelom do 60 posto.
“Pretrpljena financijska šteta u prvih šest mjeseci ove godine za najveći se dio iznajmljivača, njih 77 posto, kreće do 50 tisuća kuna, dok se za iduća tri mjeseca ta procjena penje na 100 tisuća kuna”, navode iz HGK napominjući kako je svega šest posto anketiranih odgovorilo da nemaju značajnije financijske gubitke.
Među anketiranim pružateljima usluga, trećina su umirovljenici, među kojima je 75 posto onih kojima je bez tih prihoda znatno ugrožena (46 posto) ili ugrožena egzistencija (29 posto).
Oko 20 posto ih ima potrebu za moratorijem postojećeg kredita, a sličan broj treba i novi kredit za opstanak do iduće sezone.
“Ovi podaci pokazuju da je obiteljski smještaj izuzetno pogođen sektor turizma o kojemu ovisi egzistencija gotovo 110.000 obitelji i koji je od neprocjenjive važnosti za poslovanje brojnih popratnih tvrtki i obrta”, istaknula je predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina.
Trenutna popunjenost, kako je kazala, većinom je realizirana punjenjem smještajnih objekata u otkazanim i slobodnim terminima po znatno nižim cijenama, stoga predviđa da će u konačnici ovogodišnji financijski rezultati biti neusporediv s prošlogodišnjima.
Nimac Kalcina ističe i da je zbog povezanosti obiteljskog smještaja s nizom drugih djelatnosti nužno donijeti dodatne mjere pomoći iznajmljivačima.
Rezultati ankete su pokazali i da je više od polovine ispitanika, njih 53 posto, izjavilo kako su im mjere Vlade donekle ili znatno pomogle, dok je mjere lokalnih i županijskih tijela koristilo svega 18 posto privatnih iznajmljivača.
Najveći udio rezervacija (60 posto) zaprimaju putem vodećih online kanala prodaje, a manji dio izravno (30 posto) ili putem domaćih turističkih agencija (11 posto).
Anketa je potvrdila da su ključna emitivna tržišta Njemačka, Austrija i Italija te Slovenija.
Vrsta smještaja koji se iznajmljuje povezana je sa korigiranjem cijena i padom rezervacija. Tako su iznajmljivači soba i apartmana u većem udjelu od onih koji iznajmljuju kuće za odmor spustili su cijene za 20-30 posto i 40-50 posto, dok iznajmljivači kuća za odmor u većem udjelu izjavljuju kako nisu snižavali cijene u odnosu na 2019. godinu.
Anketa HGK provedena je na uzorku od preko 2.100 ispitanika, a provodi se u nekoliko faza do kraja ovogodišnje sezone kako bi dala što preciznije podatke o stanju na tržištu obiteljskog smještaja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.