Konkurentnost hrvatske prehrambene industrije smanjuje se u korist povećane potrošnje hrane i pića iz uvoza, upozorila je konzultantica Zvjezdana Blažić za portal Smarter, zauzevši se za promjene u Vladinoj sadašnjoj industrijskoj politici.
“Hrvatska bi morala barem sada, u ovako složenim uvjetima poslovanja, prepoznati prepreke za proizvodnju te učiniti sve da ovu industriju ne izlaže dodatnim nametima, parafiskalnim i fiskalnim. Gotovo je nevjerojatno da se vodi politika koja je protivna interesima vlastite proizvodnje”, komentirala je Zvjezdana Blažić, navevši kao primjere pogrešne državne politike ponovno uvođenje ambalažne naknade na mliječne proizvode te određivanje trošarinskih pravila na štetu domaće proizvodnje, a u korist uvoznika elektroničkih cigareta.
“Svjedoci smo velikih promjena pa već sada neke multinacionalne kompanije najavljuju smanjenje svojih kapaciteta izvan matičnih država, ali i zatvaranje svojih tvornica. Hrvatska je tome posljednjih dana svjedok jer je najavljeno zatvaranje tvornice Meggle, a zabrinjava i informacija o mogućoj namjeri odlaska BAT-a iz Rovinja. Zatvaranje svakog radnog mjesta danas je problem, a zatvaranje cijelih pogona ili tvornica uvijek je ozbiljan udarac na lokalnu, regionalnu pa i nacionalnu ekonomiju”, upozorila je.
U Smarterovoj analizi trendova u domaćoj prehrambenoj industriji navodi se, među ostalim, da je od 2010. do 2019. došlo do povećanja obujma vanjskotrgovinske razmjene industrije hrane, pri čemu je rast izvoza bio manji od uvoza.
Također, napominje se da proizvodna aktivnost u prehrambenoj industriji tijekom godina bilježi vrlo niske stope rasta. Proizvodnja, dodaje se, ostvaruje manji pad ili skromni rast u pojedinim godinama, a rezultat toga je da je ukupna proizvodnja hrane u 2019. godini povećana samo za 6,2 posto u odnosu na 2008..
“Proizvodnja pića doživjela je znatno smanjenje u istom razdoblju za devet posto. Kad uzmemo u obzir da od 2015. raste potrošnja te da je posljednjih godina znatno povećana potrošnja u turizmu, s velikim rastom broja turista u Hrvatskoj, jasno je da se turisti hrane sve više hranom i pićem iz uvoza, a i domaći potrošači”, ocjenjuje Smarter, a prenosi Novac.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.