Prvo prodajni salon, za očekivati je potom otvaranje servisa... Teslino otvaranje ureda u Zagrebu poduzetnik Saša Cvetojević vidi kao važan simboličan korak, kojim jedna od najvećih svjetskih tehnoloških kompanija znatno olakšava nabavu ovih električnih automobila.
Cvetojević, inače autor emisije “Poduzetnički mindset” koju možete gledati ponedjeljkom na N1 televiziji, te i sam vlasnik Teslinog automobila, kazao je za N1 da vozila ovog globalnog tehnološkog diva u Hrvatskoj već neko vrijeme više nisu rijetkost.
“Sada ih ima više od 50, brojka se već bliži stotki”, otkrio je.
Objasnio je što stoji iza Teslinog potvrđenog zapošljavanja “dvije ili tri osobe” u Zagrebu:
“Zasad je razvidno da Tesla otvara prodajni salon. Taj salon neće biti tako veliki kao nekih brendova na koje smo navikli. Tu će se moći pogledati automobili uživo, razgovarati s prodajnim predstavnikom i možda isprobati automobil.”
Cvetojević je rekao da je sljedeći korak u pravilu otvaranje servisnog centra i da je to trenutak u kojem bi Zagreb postao mjesto dolaska mušterija iz zemalja istočnije od Hrvatske, sve do Turske.
Objasnio je što ovakav dolazak Tesle konkretno znači već u prvom koraku:
“Puno bolji uvjeti održavanja, puno lakše nabavljanje automobila.”
#related-news_0
Može li se, međutim, već i ovakva investicija smatrati tehnološkim ulaganjem?
“Mislim da je to trenutno apsolutno nerealno. Mi smo malo, zatvoreno, komplicirano, preregulirano tržište”, kazao je i dao primjer, “Teslin autopilot kod nas je oslabljen,0 jer je netko propisao da vozilo u toliko sekundi mora napraviti pretjecanje. Ako je to jedna sekunda više, vozilo se mora vratiti u polaznu traku.”
Sve skupa to usporava razvoj.
“U Berlinu, gdje Tesla gradi ‘Giga factory’, trebat će mu jedna godina, od trenutka kad je vrlo brzo dobio dozvole”, objasnio je Cvetojević i to usporedio sa stanjem u Hrvatskoj u kojoj dobivanje dozvola traje tako dugo da, primjerice, niti jedan Rimac još nije uspio početi s “prvom lopatom” svog kampusa.
“Mi nismo spremni niti za puno manje greenfield investicije, kamoli za ovakvo nešto”, kazao je Cvetojević.
Tesla je, međutim, u Hrvatskoj već prisutna puno više nego što to prosječni građani primijete na prvu:
#related-news_0
“Kako je Hrvatska turistička destinacija gdje na ljetovanje dolaze vlasnici vozila Tesle, kao i ostalih vozila iz EU-a, Tesla je već ranije postavio osam superbrzih punjača, plus 200-tinjak drugačijih, malo sporijih Teslinih punjača. Mi smo dobro pokriveni Teslinom infrastrukturom, plus infrasturkturom drugih tvrtki.”
“Dolazak Tesle je simboličan”, rekao je, “ali je ovo signal, kad te jedna međunarodna korporacija prepozna kao tržište, da smo u boljem smo položaju od ostalih zemalja.”
Cvetojević očekuje da će u Hrvatskoj uskoro biti dostupna usluga “Tesla-ranger”:
“To znači da ovlašteni serviser dolazi na lokaciju i vozilo popravlja na toj lokaciji, što je kod električnih automobila moguće s obzirom na njihovu tehničku konfiguraciju, gdje nema tako kompliciranih kvarova, kao primjerice kod dizel motora.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.