Njemački ministar prometa Andreas Scheuer predstavio je u Berlinu plan o mreži superbrzih željezničkih linija među europskim gradovima, čiju bi uspostavu financijski trebala poduprijeti i Europska unija.
Scheuer bi zapravo oživio “Trans-Europ-Express”, predlažući da se kombinacijom superbrzih i noćnih vlakova ponovo otvori željeznička veza među velikim gradovima u zapadnoj Europi, zatvorena 1987. godine, piše Die Zeit.
U prvoj fazi „Trans-Europ-Express“ (TEE) povezao bi Berlin i Barcelonu preko Lyona, uz predviđeno trajanje putovanja od 13 sati. Mreža bi uključivala i izravne veze između Amsterdama i Rima, te između Pariza i Varšave.
Prva faza plana ne bi zahtijevala značajna poboljšanja infrastrukture.
Druga faza povezala bi južnu Njemačku s odredištima u istočnoj i južnoj Europi i sa skandinavskim gradovima, a uključivala bi dovršetak velikih željezničkih projekata, kazao je njemački ministar.
Naveo je primjere projekta gradnje željezničkog čvorišta Stuttgart 21, gradnju tunela ispod Baltičkog mora koji bi povezao Njemačku i Dansku i tunela Brenner Base u Alpama, na granici Austrije i Italije.
„Naš koncept predstavljat će osnovu na kojoj će tvrtke s brzim i noćnim vlakovima moći uspostaviti atraktivne veze“, rekao je Scheuer prije razgovora s europskim kolegama o novom planu.
Mreža bi trebala biti uspostavljena do 2025. godine a njemački ministar predlaže Europskoj uniji da kreira programe za finaciranje kako bi željezničkim kompanijama olakšala ulaganja i nabavu.
„Mreža superbrzih i noćnih vlakova mogla bi biti uspostavljena do 2025. Ne smijemo gubti vrijeme”, naglasio je njemački ministar.
Plan o izravnim željezničkim vezama među europskim metropolama njemački je ministar skicirao u lipnju, prije početka njemačkog predsjedanja EU-om, a cilj mu je da zemlje članice objave zajedničko priopćenje o planu do kraja godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.