Sporazum o udruživanju lokalnih turističkih zajednica u Turističku zajednicu Gorskog kotara potpisali su u srijedu predstavnici devet goranskih gradova i općina, a tom je prigodom predstavljen i novi master plan razvoja turizma Gorskog kotara.
Sporazumom se turističke zajednice gradova Vrbovsko, Čabar i Delnice te općina Fužine, Lokve, Mrkopalj, Brod Moravice, Skrad i Ravna Gora udružuju u Turističku zajednicu Gorskog kotara, za čije je osnivanje Ministarstvo turizma i sporta izdalo suglasnost.
Sjedište će biti u Delnicama, direktor će biti odabran na javnom natječaju, a gradovi i općine će, ovisno o potrebama i mogućnostima, ustrojiti svoje turističke urede ili turističke informativne centre.
Na svečanosti potpisivanja sporazuma o udruživanju bila je i ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, koja je istaknula da je Gorski kotar turistička destinacija čiji potencijali iz godine u godinu rastu.
Vlada je napravila zaokret u nacionalnoj politici prema tom području, prepoznavši značaj Gorskog kotara kroz Zakon o brdsko-planinskom području i Zakon o potpomognutim područjima kojima nastojimo potaknuti investicije s ciljem stvaranja novih radnih mjesta, poticanja gospodarstva te ravnomjernog regionalnog razvoja, rekla je Brnjac.
Vlada je, kako je istaknula, kroz Zakon o brdsko-planinskim područjima osigurala u iduće tri godine gotovo 117 milijuna kuna za različite projekte, uvedena je i oznaka “Hrvatski gorski proizvod” te se provode i druge mjere za demografsku obnovu, gospodarski rast i održivi razvitak.
Po riječima ministrice Brnjac, u posljednje četiri godine u javnu turističku infrastrukturu Gorskog kotara uloženo je oko dva milijuna kuna, a potpisani sporazum predstavlja početak nove i još uspješnije turističke priče.
Temeljem Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma potiče se udruživanja turističkih zajednica, kao i njihovo osnivanje za područje više lokalnih jedinica. Za to su osigurana i financijska sredstva, i to kroz osnovani Fond za udružene turističke zajednice, u koji se usmjeravaju sredstva iz uplaćenih turističkih pristojbi i članarina, a uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda uskoro će biti na dnevnom redu sjednice Vlade, najavila je ministrica Brnjac.
Po podacima koje je iznijela, do danas, bez područja Gorskog kotara, formalno je već udruženo 18 turističkih zajednica koje pokrivaju područje 90-ak jedinica lokalne samouprave, a projektno se udružilo njih šest. Cilj je udruživanja racionalizacija sustava, ali i podizanje kvalitete rada kao i zajedničko predstavljanje i razvoj destinacija, podsjetila je ministrica.
Ocijenila je i kako danas predstavljeni master plan potvrđuje da se turističkom razvoju Gorskog kotara pristupilo sustavno i temeljito, da se regiju Gorskog kotara želi staviti u fokus na karti vidljivosti turističkih destinacija u Hrvatskoj, ali i u Europi i svijetu.
Master plan razvoja turizma Gorskog kotara određuje tri ključna cilja – povećanje vidjivosti razvoja destinacije, rast turističkog prometa te unaprjeđenje turističkog lanca vrijednosti, odnosno investicija. Ključni proizvodi su aktivni odmor, izleti i gastronomija.
Po podacima iz toga plana, kojeg je predstavio Siniša Topalović iz tvrtke Horwath HTL, iz turizma sada dolazi samo tri posto ukupnih prihoda na području Gorskog kotara, a većina turističkih kapaciteta je u privatnom smještaju. Više od polovice kapaciteta ima kategoriju jedne, dvije ili tri zvjezdice, a ni jedan nema kategoriju pet zvjezdica. Vidljiv je rast komercijalnog smještaja, ali je još veći rast nekomercijalnog odnosno kuća za odmor.
Više od 50 posto prihoda goranskih turističkih zajednica činila su sredstva lokalnih jedinica, a više od 40 posto rashoda odnosilo se na aministrativne troškove.
Prema podacima iz Turističke zajednice Kvarnera, u Gorskom kotaru je ove godine ostvareno oko 79 tisuća turističkih noćenja, u odnosu na lanjskih oko 110 tisuća. Udjel Gorskog kotara u turističkom prometu odnosno noćenjima u Primorsko-goranskoj županiji je oko 0,5 posto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.