Više od 54 milijuna noćenja do sada ove godine ili 50 posto lanjskih, dokaz su da se turizam ipak dobro snašao u pandemijskoj 2020. godini, a to iskustvo je i dobar temelj za 2021., koja bi mogla donijeti bolje rezultate, ocjena je direktora Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjana Staničića.
Komentirajući trenutne trendove turističke potražnje i utjecaje epidemije, Staničić u razgovoru za Hinu podsjeća da su u većini Europe, a i drugdje, na snazi rigorozna ograničenja kretanja, putovanja i prelazaka granica, a organizacija adventskih događaja koja su prošlih godina privlačila mnoštvo turista trenutno nije moguća.
Promet u prosincu znatno manji nego prošlih godina
“To znači da se do kraja godine u Hrvatskoj i mnogim zemljama svijeta ne mogu očekivati neka veća turistička kretanja”, kaže Staničić.
Dodaje da turizam ipak nje zamro, što pokazuju podaci eVisitora koji bilježe aktivnosti u oko 200 hotela, 20 kampova te u više od 1.600 objekata u domaćinstvu, pri čemu je promet znatno manji nego u prosincu prošlih godina.
“Tu je riječ o objektima koji trenutno ugošćuju barem jednog turista, a prema najavama neki će raditi i za blagdane očekujući pritom više domaćih turista. Kod smještaja, najviše se traže kuće u prirodi i općenito objekti koji zadovoljavaju epidemiološke mjere i nude veće mogućnosti socijalne distance”, dodaje Staničić.
Iskustva iz 2020. dobar temelj za 2021.
Godina po njegovim riječima završava onako kako se odvijala od ožujka pod utjecajem pandemije, zahtijevajući stalne i brze promjene planova i prilagodbu novim okolnostima.
“Ključna u 2020. je bila suradnja sa svim relevantnim dionicima, od nacionalnih i lokalnih stožera civilne zaštite, policije i diplomacije, pa do stranih i domaćih partnera te medija kako bi do svih došla točna, precizna i potpuna informacija. Ostvarenih više od 54 milijuna noćenja je vrlo dobrih 50 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju, ali i dokaz da smo se dobro snašli i u danim okolnostima bili uspješni”, komentira Staničić.
Smatra da je stečeno iskustvo dobar temelj za 2021. godinu, jer će njezin početak zasigurno obilježiti intenzitet epidemioloških mjera, koje će se na emitivnim tržištima donositi s ciljem usporavanja i obuzdavanja pandemije koronavirusa.
Na proljeće uz cijepljenje mogući pozitivniji trendovi i bolji rezultati
Sukladno tome, Staničić predviđa da se ni tijekom zimskih mjeseci 2021. gotovo nitko, pa ni u hrvatskom turizmu, ne može nadati značajnijim turističkim tijekovima, nego možda tek od proljeća.
“Dolaskom lijepog vremena očekuje se pozitivnija epidemiološka situaciju, a time i više putovanja, ali uz izrazitu ‘last minute’ i potražnju za sigurnim te brzo i lako dostupnim destinacijama. Pozitivan učinak očekuje se i od početka cijepljenja, što se primjerice pokazalo već kod touroperatora TUI Nordic, koji je za 2021. već zabilježio porast rezervacija, posebice za Hrvatsku, čim je objavljena vijest o početku cijepljenja stanovništva”, iznosi Staničić.
Generalno gledano, u 2021. se, kako dodaje, mogu očekivati bolji rezultati nego ove godine, pri čemu vjeruje da će Hrvatska zadržati poziciju jedne od vodećih destinacija Mediterana, što će se potencirati i u kampanjama i aktivnostima HTZ-a.
Tako će aktualnu kampanju “Croatia Full of Magic”, koju HTZ provodi na društvenim mrežama s ciljem održavanja prisutnosti i vidljivosti Hrvatske na najvažnijim emitivnim tržištima kroz prikaz blagdanskih ljepota i raznolikosti hrvatskih destinacija zimi, od sredine siječnja i u veljači naslijediti još nekoliko projekata s istim ciljem.
“Prvu snažniju pozivnu i promotivnu kampanju planiramo od ožujka i travnja 2021., a početkom godine planiramo i zasebnu promociju s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao atraktivne destinacije za digitalne nomade. Pripremamo i marketinške aktivnosti za domaće tržište, a radit će se i novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma za razdoblje 2021. do 2025. koji će se temeljiti na održivom razvoju te definirati marketinšku strategiju, kanale komunikacije i smjernice za novi krovni komunikacijski koncept, koji će odrediti posve drukčiju komunikacijsku strategiju na globalnom tržištu”, otkriva Staničić.
Poručuje da je HTZ spreman za izazove 2021., a uvjeren je i cijeli turistički sektor, pogotovo nakon ove godine u kojoj je dokazao da se zna nositi i s teškim vremenima.
Tatjana Miščančuk