Najavljenom izmjenom Pravilnika o visini naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila smanjit će se ukupni troškovi registracije i tehničkog pregleda, s obzirom da trošak naknade za uporabu javnih cesta čini osjetan dio ukupnog troška.
Iako iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika pozdravljaju taj potez, upozoravaju da kada se usporede troškovi registracije i tehničkog pregleda u Hrvatskoj i Sloveniji vidljivo je da su hrvatski troškovi i dalje veći.
“Ukupni trošak registracije i tehničkog pregleda za tegljač i poluprikolicu (bez naknade za uporabu javnih cesta) u Hrvatskoj iznosi 3.720,00 kn, dok je u Sloveniji trošak za iste usluge 770,00 kn. Osim toga sama procedura obavljanja tehničkog pregleda je kompliciranija u Hrvatskoj”, upozoravaju iz Udruge cestovnih prijevoznika.
Kao problem navode i obvezu obavljanja preventivnog tehničkog pregleda u Hrvatskoj – što je u većini zemalja EU nezamisliva stavka, čime se također smanjuje prijevozni učinak te povećavaju troškovi poslovanja. U Udruzi smatraju i da novo vozilo ne bi trebalo biti fizički prisutno kod homologacije i prvog tehničkog pregleda, što je i uobičajeno u zemljama EU.
Udruga cestovnih prijevoznika upozorava da Hrvatska i dalje ostaje skupa i manje konkurentna u odnosu na zemlje okruženja, te upozoravaju da je potrebno uložiti daljnje napore za korekciju troškova poslovanja, kao i približavanje istih na razinu sličnu zemljama u okruženju.
Novi pravilnik od sljedeće godine
Podsjetimo, od 1. siječnja 2016. godine vlasnici autobusa i kamiona trebali bi plaćati niže naknade za uporabu javnih cesta. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, naime, ovaj je tjedan pustilo u proceduru javnog savjetovanja nacrt prijedloga pravilnika o visini naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, a kojim se smanjuju korektivni koeficijenti za autobuse, kamione i priključna vozila.
Pravilnik bi trebao stupiti na snagu početkom sljedeće godine. Tako bi, primjerice, naknada za autobus s dvije osovine, najveće dopuštene mase od 18 tona prema novim koeficijentima iznosila 3096 kuna, što je 774 kune manje od iznosa koji vlasnici autobusa sada plaćaju. Naknada pak za tegljač s dvije osovine mase od 18 tona pojeftinit će sa sadašnjih 4257 kuna na 3405 kuna, odnosno 20 posto.