Brodogradilište 3. maj lani je ostvarilo ukupne prihode od 282,7 milijuna kuna i rashode od 309,7 milijuna kuna te je za 2020. iskazan gubitak od 26,9 milijuna kuna, podaci su iz financijskog izvješća 3. maja, objavljenog na Zagrebačkoj burzi.
U izvješću se navodi da je iskazani gubitak u najvećoj mjeri nastao uslijed negativnih tečajnih razlika, obračunatih redovnih i zateznih kamata te nepredviđenih troškova po sudskim sporovima.
Ukupna imovina iznosi 411,8 milijuna kuna, a ukupne obveze 841,5 milijuna kuna.
Kapital društva je negativan, -454,6 milijuna kuna. Upisani temeljni kapital je 181,2 milijuna kuna, rezerve akumulirane iz dobiti ranijih razdoblja su 226 milijuna kuna, a preneseni gubici iznose milijardu i 176,8 milijuna kuna.
Kako navode iz Uprave, poslovanje 3. maja u prošloj godini i u sljedećem razdoblju temelji se na dovršetku započetih brodova i ugovaranju novih brodova posebnih namjena.
Vlada je 3. maju u kolovozu 2019. dala državna jamstva za deblokadu računa i pokretanje proizvodnje te za dovršetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (733) i tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija (723).
Novogradnja 733 isporučena je lani u rujnu naručitelju, tvrtki Algoma Central Corporation, isporuka novogradnje 723 planira se u trećem kvartalu ove godine, a isporuka novogradnje 514 u roku od osam mjeseci nakon što se ugovori dovršetak broda.
Novogradnja 733 financirana je Kreditom Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR) od 25,7 milijuna eura. Na dan primopredaje broda Ministarstvu financija su vraćena državna jamstva iz 2015. od 32,5 milijuna američkih dolara te jamstvo od 26 milijuna eura koje je ministarstvo izdalo na temelju odluke Vlade iz rujna 2019. Podmiren je i kredit HBOR-a od 25,7 milijuna eura, a razlikom do prodajne cijene vraćen je dio kredita za deblokadu i pokretanje proizvodnje. Prodajna cijena broda bila je 36,5 milijuna dolara, što je na dan isporuke bilo 31,4 milijuna eura ili 237,1 milijun kuna.
Iz 3. maja napominju da su lani u rujnu podmirena sva dugovanja prema Ministarstvu financija, a to su: naknada za izdavanje jamstva za kredit za novogradnju 733 i naknada za državno jamstvo za kredit za deblokadu i pokretanje proizvodnje od 875 tisuća kuna, zatim PDV od 15 milijuna kuna te doprinosi i porezi od 30 milijuna kuna. Ministarstvu mora, pomorstva i infrastrukture podmirena je koncesija od 2,9 milijuna kuna.
Brodogradilište radi na ugovaranju novih poslova, a u 2020. je zaključen ugovor i počele su aktivnosti na izgradnji trupa i djelomičnom opremanju polarnog kruzera (734) za tvrtku PEC2.
Iz 3. maja još navode da su se zbog višemjesečne neizvjesnosti suočili s odljevom kvalificiranih kadrova te da su pojačane aktivnosti na njihovu angažiranju. Potkraj godine u 3. maju je bilo zaposleno 845 ljudi, a najviše, 88,27 posto dionica 3. maja ima Uljanik d.d. u stečaju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!