Brodogradilište Viktor Lenac lani je ostvarilo neto dobit od 34,6 milijuna kuna, što je za 66,1 posto više nego godinu prije, pokazuje nerevidirano financijsko izvješće Lenca, koje također pokazuje i da su prihodi lani pali manje nego rashodi.
Lenac je lani ostvario ukupne prihode od 306,2 milijuna kuna, što je u odnosu na godinu ranije pad za 4,2 posto, no ukupni su rashodi pali snažnije, za 11,2 posto, na 265,1 milijun kuna, proizlazi iz izvješća koje je Lenac objavio na Zagrebačkoj burzi.
Po podacima iz tog izvješća, poslovni su prihodi Lenca lani iznosili 305,5 milijuna kuna, a poslovni rashodi, bez uračunate amortizacije, 231,9 milijuna kuna.
U prošloj je godini kostrensko brodogradilište zabilježilo EBITDA u visini od 73,6 milijuna kuna, dobit prije oporezivanja iznosila je 41,1 milijun kuna, a dobit nakon oporezivanja 34,6 milijuna kuna.
Iz Lenca u izvješću navode kako su lani u dijelu ostalih poslovnih prihoda i prihodi od državnih potpora, tj. mjera za očuvanje radnih mjesta u iznosu od 5,7 milijuna kuna, a koji su realizirani su u drugom tromjesečju.
U brodogradilištu je lani obavljeno 67 remontnih poslova, a pet projekata je počelo u prosincu i nastavljeni su i u ovoj godini.
Iz Lenca navoda da je, iako se to brodogradilište i dalje nalazi u razdoblju smanjene zaposlenosti, trenutna vrijednost ugovorenih te očekivanih, ali još neugovorenih poslova za prvo tromjesečje veća od prihoda ostvarenih u posljednjem tromjesečju lani.
Tome je, ističu, uveliko pridonijelo ugovaranje tri nova remontna posla za američku ratnu mornaricu. Aluminijski katamaran USNS Trenton je nedavno uplovio u brodogradilište, a u ožujku bi trebali započeti radovi i na brodovima USNS Carson City i USS Hershell Woody Williams.
Zaposleno 364 radnika
Iz kostrenskog brodogradilišta u izvješću navode kako svjetska pomorska industrija, kao i druge grane gospodarstva, značajno trpe posljedice pandemije covida-19. S obzirom na povećani oprez tržišta, neke poslove su brodari odgodili za drugo ili treće tromjesečje 2021., a od neki su odgodili remonte do daljnjega.
“Suradnja s američkom šestom flotom nastavlja se odrađivanjem ugovorenih te nuđenjem novih poslova za naredno razdoblje. Viktor Lenac je do početka veljače 2021. godine uspješno odradio dvomjesečni remont aluminijskog katamarana USNS Yuma, u tijeku je remont aluminijskog katamarana USNS Trenton, dok se dolazak naredna dva ugovorena očekuje tijekom ožujka”, naglašava se u izvješću.
Lani su nastavljena ulaganja u dugotrajnu imovinu koja su iznosila 28,2 milijuna kuna od čega se najveći dio odnosi na izmjenu čelične strukture doka 11 i doka 5 od 20,7 milijuna kuna.
U Lencu ocjenjuju da s obzirom na starost doka 11 i potrebe za stalnim izmjenama njegove čelične strukture, daljnja ulaganja u taj dok nemaju ekonomsku isplativost, iako je potrebno i dalje provoditi nužna održavanja.
Brodogradilište planira u najviše dvije godine zamijeniti dok 11 drugim dokom, kako bi osigurao kapacitete za daljnju održivost osnovne djelatnosti. Zamjena doka 11 drugim dokom sličnih dimenzija, ali veće nosivosti, omogućit će, kažu, ulazak na tržišnu nišu određenih tipova brodova koje do sada nisu mogli primati na svoje dokove. Od više opcija, u Lencu razmatraju opciju dogradnje dijela doka kojim raspolaže tvrtka povezana s Palumbo grupom.
Potkraj 2020. u Brodogradilištu Viktor Lenac je bilo 364 radnika, a prosječna mjesečna neto plaća lani je bila 7853 kune.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!