Vijest o drastičnom poskupljenju kakaa odjeknula je svijetom. Kriza u opskrbi nastavlja tresti tržište, a cijene se ne spuštaju. Neki startupi, međutim, nude alternative: pomislit ćete da je čokolada, a zapravo je nešto posve drugo.
U posljednje vrijeme za ljubitelje čokolade slijede loše vijesti: cijene kakaa dostižu rekordno visoke razine, piše b92.
Naime, svjetska cijena glavne sirovine od koje se proizvodi čokolada godinama se kretala između 1.000 i 4.000 dolara.
Nezapamćeni rast cijena započeo je prošle jeseni, a zatim je, prvi put u povijesti, kakao postao skuplji i od bakra. Prema posljednjim podacima (u trenutku pisanja ovog teksta), cijena je oko 9.400 dolara po toni, a nedavno je bila i preko 10.000.
Industrija je u nevolji zbog loše žetve uslijed lošeg vremena kao i bolesti usjeva kod uzgajivača u zapadnoj Africi gdje se uzgaja većina svjetskog kakaa.
Također, EU dolijeva ulje na vatru. Nova pravila Europske unije – usmjerena na zaustavljanje prodaje proizvoda koji uništavaju šume – mogla bi još više otežati opskrbu vrhunskih proizvođača čokolade.
Koje opcije imaju tvrtke?
Očigledno je da proizvođači imaju probleme s opskrbom, a mnogi upozoravaju da će morati podići cijene čokolada ili smanjiti pakiranje.
Glasnogovornik tvrtke Nestle je nedavno najavio da će možda podići cijene svojih proizvoda jer je kakao danas tri puta skuplji nego što je bio prije godinu dana.
Loše vijesti donijela je i tvrtka Mondelez. Div koji među svojim brendovima ima Cadbury i Toblerone je za agenciju dpa izjavio da će morati povećati cijene svojih čokolada upravo zbog “čokoflacije”.
I CoBank, američki zajmodavac za agrobiznise, je upozorio da su “vjerojatna dodatna poskupljenja čokoladnih proizvoda tijekom cijele godine”.
Kako navode agencije, potrošači će vjerojatno početi osjećati učinke poskupljenja kasnije ove godine, jer se očekuje da će se troškovi prenijeti na krajnje kupce čokolade i ostalih proizvoda koji sadrže kakao.
Čokolada ili “čokolada”?
Zamjene su već na tržištu. Neki startupovi su izmislili alternative za čokoladu te su iz svojih proizvoda izbacili ono što čokoladu čini čokoladom – kakao.
Izgleda kao čokolada, okusa je kao čokolada, možda i miriše kao čokolada, ali – nije čokolada. Naglasak ovih startupa je na održivosti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!